کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

تشكیل 5000 شورای امر به‌معروف در كشور

حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر هم‌زمان با هفت روز اول ماه محرم از 27 آذر تا 3 دی‌ماه هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. مهم‌ترین برنامه ستاد در طول سال‌های گذشته، گسترش فرهنگ تذکر لسانی در میان مردم بوده است که این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. امیدواریم با تلاش‌های انجام شده شاهد فراگیر شدن فرهنگ تذکر و تشکر در میان عموم مردم باشیم زیرا با فراگیر شدن این فرهنگ، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.
وی افزود: تاکنون بیش از پنج‌هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شده است و برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه فرهنگیان، روحانیون و کارمندان ادارت از برنامه‌های ستاد در سال جاری بوده که تاکنون بیش از پنج‌هزار نفر در این کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ستاد احیاء امر به معروف هیچ‌گونه فعالیت اجرایی نداشته و تنها وظیفه خود را گسترش امر به معروف با محور قرار گرفتن تذکر لسانی در میان عموم مردم می‌داند که بر این اساس نیز شعار خود را «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» اعلام و تمامی برنامه‌های خود را نیز در طول سال با همین هدف برنامه‌ریزی کرده است.
سیداحمد زرگر گفت: در سال جاری استفاده از بسترهای مناسب برای گسترش فرهنگ تذکر لسانی با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دانش‌آموزی، اصناف و ادارات در دستور کار ستاد قرار گرفت. حضور اقشار مختلف جامعه برای گسترش فرهنگ تذکر لسانی یک ضرورت است، بر همین اساس نیز در روزشمار سال جاری توجه ویژه‌ای به گروه‌های مختلف شده است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگ‌سازی در سال جاری در دستور کار ستاد احیاء قرار گرفته است که حضور دبیر کل، معاونین و دیگر کارشناسان ستاد در برنامه‌های صدا و سیما، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، انجام مصاحبه‌های مختلف با خبرگزاری و روزنامه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های رسانه‌ای ستاد است.
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در روز اول با عنوان «ائمه جمعه، جماعات، مبلغان و احیاء تذکر لسانی» برگزار می‌شود. در این روز خطبه‌های نماز جمعه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی اختصاص خواهد یافت. هم‌چنین مانور تذکر لسانی نیز با همکاری ستاد مردمی پشگیری و حفاظت اجتماعی در اطراف نماز جمعه برگزار شده و دبیران ستادهای احیاء امر به معروف سراسر کشور به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهند داشت.
وی افزود: در روز دوم که با عنوان «رسانه ملی، مطبوعات و احیاء تذکر لسانی» نام‌گذاری شده است اولین کارگاه آموزشی تخصصی ویژه خبرنگاران برگزار می‌شود.
زرگر گفت: اجرای طرح تبلیغی و مانور تذکر لسانی در ادارات و برگزاری نشست‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات سراسر کشور در روز سوم با عنوان «ادارات و کارخانجات و تذکر لسانی» برگزار می‌شود. در این روز همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور اجرا خواهد شد که در تهران نیز این همایش با حضور اعضای شوراهای امر به معروف وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: تاکنون 1991 شورای امر به معروف در هیئت مذهبی سراسر کشور تشکیل شده است که انجام مانور تذکر لسانی دراطراف مساجد و هیئت مذهبی و بازار و انجام تذکر لسانی توسط هیئت دانش‌آموزی در روز چهارم با عنوان «مساجد، هیئت، اصناف و تذکر لسانی» توسط نیروهای آموزش دیده این هیئت در سراسر کشور برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های علمی با حضور هسته‌های دانشجویی امر به معروف، برگزاری نشست بررسی نقش هنر و هنرمندان، نویسندگان و شعرا در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از دانشگاهیان، فرهنگیان و هنرمندان فعال در حوزه امر به معروف در روز پنجم با عنوان «دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان و احیاء تذکر لسانی» در ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور پیش‌بینی شده است.
زرگر گفت: روز ششم هفته احیاء نیز که با عنوان «زنان، نهاد خانواده و تذکر لسانی» نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی از جمله برگزاری همایش بانوان عضو شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و ادارات و تجلیل از زنان فعال در عرصه امر به معروف در سراسر کشور پیش‌بینی شده است. در تهران نیز این همایش با سخنرانی نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و 600 بانوی عضو شوراهای امر به معروف برگزار خواهد شد. در روز هفتم هفته احیاء نیز که به عنوان «ضابطان قضایی، بسیج و تذکر لسانی» نام‌گذاری شده از خانواده شهدای امر به معروف تجلیل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر