کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

هشدار کروبی به یزدی: از منصب خود کناره‌گیری کنید

 مهدی کروبی، از مخالفان دولت، به آیت‌الله محمد یزدی، عضو شورای نگهبان، پیشنهاد کرده است که از منصب و مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کند تا تحت فشار و از روی بی‌اطلاعی و ناچاری سخن نگوید.
کروبی همچنین به یزدی توصیه کرده است که در يک فضای آزاد و شفاف اطلاعاتی قرارگيرد تا از وقايع صورت گرفته در جامعه بهتر آگاه شود.
آیت‌الله یزدی، دبیر مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان که هشت سال ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت، در جمع گروهی از مبلغان سازمان اوقاف و امور خيريه در قم، سران اصلاحات از جمله مهدی کروبی را مورد حملات لفظی بی‌سابقه قرار داد.
وی با اشاره به اعتراض کروبی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر، گفته بود: من ناراحتم شخصيتی (کروبی) که لباس روحانيت بر تن دارد، امروز به عنوان يک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شيخ اصلاحات هم می‌گویند.
آیت‌الله یزدی، از محافظه‌کاران و حامیان دولت احمدی‌نژاد همچنین گفته بود: در همين سفر اخير وی (کروبی) به قم اگر از او مراقبت نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی برايش می‌افتاد.
کروبی در نامه‌ای که متن آن در وبسایت راه سبز منتشر شده، به آیت‌الله یزدی گفته است: آنانی که به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند و منبع خبری شما هستند، گويا برايتان جوک می‌گويند و اين توهم برای شما ايجاد شده که فضای سياسی کنونی جامعه و وقايع صورت گرفته در آن به مثابه جوک و شوخی است.
دبیرکل حزب اعتماد ملی که از او با عنوان شیخ اصلاحات نام برده می‌شود، خطاب به آیت‌الله یزدی نوشته است: شما به عنوان يک عالم در جامعه ، با موضعگيری‌های ناآگاهانه موجب می‌شويد مردم فوج فوج از دين، اعتقادات و روحانيت رانده شوند. چگونه پاسخگوی این اعمال خواهید بود؟
کروبی، برای نمونه، به نقل از مرتضی الویری از چهره‌های اصلاح‌طلب که در دوره هشتم انتخابات مجلس ردصلاحیت شد، گفته است: آقای الویری پس از مطرح کردن مساله رد صلاحیت، از آقای یزدی عضو شورای تعیین صلاحیت، شنیده بود که «مگر شما برای مجلس ثبت‌نام کرده و کاندیدا شده بودید.»
وی خطاب به آیت‌الله یزدی که رفسنجانی را مورد حمله قرارداده، نوشته است: در پایان دور دوم ریاست جمهوری هاشمی‌رفسنجانی زمزمه‌هایی برای حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری شنیده شد و آیت‌الله یزدی به هاشمی پیام داد که «بياييد و شما رياست قوه قضائيه را برعهده گيريد و برای اين‌که تلقی و تعبير بدی هم پيش نيايد من به عنوان معاون شما در اين قوه خدمت خواهم کرد.»
کروبی از آیت‌الله یزدی پرسیده است: شما چگونه اين حق را برای خود قائليد که هر که با شما نيست، بر مرکب شيطان سوار شده، منافق و عليه اسلام است؟
آیت‌الله یزدی خطاب به میرحسین موسوی و کروبی گفته بود: از مرکب شيطان پياده شويد و بيائيد برای خدا عليه اسلام کار  نکنيد و کنار بکشيد.
حمله آیت‌الله یزدی به رفسنجانی
آیت‌الله یزدی در دیدار با مبلغان قم، علاوه بر حمله لفظی به کروبی و مخالفان و منتقدان دولت، به‌ویژه اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت را به‌شدت مورد حمله قرار داده بود.
وی هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش را زیرسئوال برده و با اشاره به سخنرانی هاشمی در نمازجمعه پس از انتخابات، گفته بود: آقا هاشمی بيائيد بازی‌های سياسی را کنار گذاشته و به رهبری نزديک شويد. مطمئنا رهبر هم استقبال می‌کنند.
آیت‌الله یزدی بدون نام بردن از آیت‌الله حسینعلی منتظری، خطاب به رفسنجانی گفته بود: فردی بعد از انقلاب به عنوان يک روحانی ضدانقلاب در قم زندگی کرده و به عنوان مدافع حقوق بشر، مجسمه و تنديس کوروش را جايزه می‌گيرد. اينها برای من و شما عبرت نيست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر