کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

«اگر درخواست راهپیمایی بدهند بررسی می‌شود»

مرتضی تمدن، استاندار تهران گفت: ساده‌ترین راه را برای ابراز وفاداری به امام و ملت ایران باید انتخاب کنند حالا اگر اعضای مجمع روحانیون خواستند راهپیمایی کنند باید حتما تن به ضوابط و معیارهای قانونی بدهند.
تمدن در حاشیه تجلیل از پژوهشگران برتر استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا برای راهپیمایی مجمع روحانیون مبارز در جهت تحریم اهانت به ساحت امام خمینی  نیاز به دریافت مجوز هستند، افزود: این مجمع به ما نگفته‌اند که می‌خواهند راهپیمایی کنند اما اگر واقعا دلیل برای راهپیمایی وجود دارد باید کتبا دلایل خود را ارائه کنند و درخواستشان از مجاری قانونی طی شود و در صورتی‌که تمام دلایل برای چنین اقدامی کافی بود آن وقت تصمیم گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم بنا به توصیه مقام معظم رهبری همه باید به این مرحله ورود پیدا کنند که از راه امام و مسیر آن‌که برای ما ترسیم کرده‌اند حفاظت کنیم. حالا این حفاظت حتما نیاز به راهپیمایی ندارد. آن هم می‌تواند در غالب یک بیانیه و اعلام موضع هم انجام دهند.
تمدن گفت: ساده‌ترین راه را برای ابراز وفاداری به امام و ملت ایران باید انتخاب کنند حالا اگر خواستند راهپیمایی کنند باید حتما تن به ضوابط و معیارهای قانونی بدهند.
استاندار تهران در مورد وضعیت امنیت تهران بعد از وقایع 16 آذر گفت: فضای عمومی و امنیت آن مشکلی نداشته و الان هم وضعیت امنیت مناسب است آن‌چه که در دانشگاه‌ها رخ داد ما به آن ورود پیدا نکردیم ما اطراف فضای دانشگاه را برای این‌که عبور و مرور مختل نشود و رفت‌و‌آمد و آسایش مردم به هم نریزد، نیروی انتظامی با استقرار خود آن‌را مدیریت کرد.
وی افزود: فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی بوده، ما هیچ تمهید و نگرانی ویژه امنیتی نداریم قرار بر این بوده که طبق روال گذشته پلیس به روند انتظامات و امنیت مردم کمک کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا کار صدا و سیما را برای نشان دادن هتک حرمت به امام تائید می‌کنید، گفت: ما در حال حاضر چشم و گوش پنهان نداریم آن‌چه که در معرض دید عمومی است رسانه نمی‌تواند در خبررسانی سانسور کند. حقایق را باید به مردم بگوید و قضاوت‌کننده اصلی مردم باشند.
تمدن تصریح کرد: صدا و سیما نیز در نشان دادن این تصاویر حقایق را نشان داد و منعکس‌کننده وقایعی بود که انجام شد ولی آن‌هایی که اهانت کرده‌اند به عکس امام قبل از آن به روح امام اهانت کرده‌اند آن‌ها با اعمالشان و کارهایی که پس از انتخابات کرده‌اند به جای اهانت به عطف روح امام را آزردند و باید پاسخگوی اعمال خود نزد خدا و روح امام و شهدا باشند.
تمدن گفت: آن‌ها باید پاسخ بدهند که چرا بدون هیچ دلیلی کشور و جامعه و مردم را آزردند و مزاحم مردم در مسائل کار و روزانه‌شان شدند. به جای این‌که وقت کشور صرف توسعه و پیشرفت شود صرف مسائل این چنینی کرده‌اند. اما در جایی که به عکس امام توهین شد با عکس‌العمل مردم مواجه شده است.
تمدن گفت:‌ اما بنا به فرمایشات رهبر باید همه ما کمک کنیم برای حفظ آرامش در فضای جامعه و این در حالی است که جریان مخالف در برابر رای و اراده مردم حرکت کرده و در برابر آن حرکت توفنده حل می‌شود.
استاندار در پاسخ به سئوال دیگری در زمینه این‌که بعضی از گروه‌ها با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که در ایام محرم اقدام به برگزاری گردهمایی می‌کنند و آیا در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده‌ است، گفت: هیچ تمهیدات ویژه‌ای در نظر نداریم چرا که مردم و ما را هم برای بازگشایی دانشگاه‌ها ترساندند. دیدید دانشگاه‌ها باز شد و دانشجویان با هوشیاری در صحنه مراقبت کردند و چیزی نشد. آن‌ها آمدند تبلیغات کردند که از 13 آبان ما را بترسانند اما خروش مردم آن‌ها را حل کرد. در 16 آذر جوسازی راه‌ انداختند اما با حضور موافق و مخالف دانشجو مواجه شدند و اجازه نداده‌اند دشمنان از این موقعیت سوء استفاده کنند و در یک جا که دشمن توانست و حرکت زشت و توهین کرد جلوی آن ایستادیم و ما نیز مانند خود دانشجویان که اعلام کردند کار آن‌ها نبوده قبول داریم کار دشمنان دانشجویان بوده است.
وی افزود: ما نگران این مسائل این نیستیم و معتقدیم هوشیاری مردم ایران مسائل را مدیریت می‌کند بنابراین نیاز به تمهیدات ویژه امنیتی نداریم.
استاندار تهران گفت: ‌اما این نکته اهمیت دارد که حفظ انتظامات شهر با تمهیدات ویژه‌ امنیتی متفاوت است. حضور پلیس اگر در جایی پر رنگ است برای حفظ آرامش مردم است و این وظیفه ذاتی پلیس است و در روزهای تاسوعا و عاشورا که حضور پر رنگ‌تری را از پلیس خواهیم داشت برای حفظ و امنیت آرامش مردم است.
تمدن تصریح کرد:‌ در ایام محرم نیز تلاش داریم که رهنمودهای مقام معظم رهبری در آماده کردن فضایی برای مردم که بتوانند به راحتی سوگواری خود را انجام دهند، است و اگر امنیتی هم است تامین امنیت هیات‌ها و دسته‌جات عزاداری است و در این زمینه برخی از نکات را به هیات‌ها تاکید کرده‌ایم تا مدیریت کنند و مواظب باشند که خدای ناکرده عرصه زیبای عزاداری تحت تاثیر برخی از افراد قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر