کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

دیدار پرحاشیه رامین از روزنامه فرهیختگان

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با حضور در تحریریه روزنامه فرهیختگان، روزنامه‌نگاران این روزنامه که به گفته‌های او درباره وجود آزادی بیان در ایران اعتراض کردند را «یک مشت دلقک» خطاب کرد.
برخی منابع خبری از جمله سایت جنبش راه سبز گزارش دادند زمانی که رامین در نشست با روزنامه‌نگاران از «وجود آزادی بیان» در ایران سخن گفته، با اعتراض آنها مواجه شده که به او گفته‌اند «نمی‌شود زیر عکس سردبیر بازداشت شده فرهیختگان، رضا نوربخش، نشست و از آزادی بیان حرف زد.»
رضا نوربخش، سردبیر روزنامه فرهیختگان، شامگاه 13 مرداد در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، در دفتر روزنامه فرهیختگان بازداشت شد.
از اعضای تحریریه این روزنامه همچنین ساسان آقایی و مسعود باستانی در بازداشت هستند. باستانی مجبور به حضور در دادگاه‌های نمایشی و اعتراف علیه خود و دیگران شد.
گفته می‌شود معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، مدیران روزنامه فرهیختگان را تهدید کرده است که در صورت درج هر گونه خبری از این ماجرا، فورا اقدام به توقیف این روزنامه خواهد کرد.
روزنامه‌نگاران این روزنامه نیز از سوی مدیران خود تهدید شده‌اند که اجازه نگارش کوچک ترین خبری را بر صفحات فیس‌بوک خود ندارند و حتی برخی از آنها که با رامین «گفت‌وگوی انتقادی» داشتند، تهدید به اخراج شده‌اند.
«فرهیختگان» پیش از این در قالب نشریه‌ای صرفا آموزشی از سوی نهاد دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شد اما از سال جدید در قالب یک روزنامه عمومی مجوز انتشار گرفت و تا کنون 166 شماره از این روزنامه در دور جدید منتشر شده است.
 حاشیه‌های دیدار رامین از دیگر روزنامه‌ها
پیش از این نیز دیدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از تحریریه روزنامه‌های اعتماد و خبر با حاشیه‌های فراوانی همراه شده بود.
 رامین در دیدار با خبرنگاران روزنامه اعتماد گفته بود که درحال حاضر جامعه نیاز به اعتماد دارد و روزنامه‌نگاران در جواب او گفته بودند که نیاز به «سرمایه» چطور؟ نیاز به «یاس نو» چطور؟
 معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین در دیدار از تحریریه روزنامه خبر گفته بود که این روزنامه حرفه‌ای است ولی آرمان ندارد و درپی آن، روزنامه خبر سه روز بعد تعطیل شد.
  گفتنی است انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در بیانیه روز گذشته خود، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد را «بازوی اجرایی» برای تهدید آزادی مطبوعات در ایران و اقدامات غیرقانونی در این زمینه معرفی کرده است.
این انجمن همچنین تاکید کرده است که « آزادی مطبوعات در ایران یکی از سخت‌ترین و سیاه‌ترین روزهای عمر خود را تجربه و سپری می‌کند.»
اتهام دادستانی علیه سایت الف و جهان‌نیوز
دادستانی تهران، مدیران مسئول سایت‌های «الف» و «جهان نیوز» را به‌ اتهام توهین به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، مجرم اعلام کرد.
دادستانی تهران اعلام کرده است که با شکایت مدعی‌العموم، در رابطه با این دو سایت پرونده‌ای تشکیل شده و برای رسیدگی به یکی از شعب تحقیق دادسرای عمومی تهران فرستاده شده است.
ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران گزارش داد که این سايت ها اخيرا در گزارش‌هایی به رئيس‌جمهور توهين کرده‌اند.
مديريت سايت «الف» را احمد توکلی، رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس برعهده دارد و سايت «جهان نيوز» هم از سايت‌های اينترنتی نزديک به جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی است که توسط چهره‌هايی چون عليرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مخالف دولت در مجلس، اداره می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر