کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

«تجاوزها بیش از آن چیزی است که کروبی اعلام کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، در جلسه غیرعلنی اخیر مجلس خبرگان رهبری گزارشی محرمانه در خصوص اظهارات مهدی کروبی و تجاوزهای صورت گرفته ارائه داد.
محسنی اژه‌ای در این گزارش با تایید اصل سخنان کروبی اعلام کرد که موضوع تجاوز در زندان‌ها بیش از آن چیزی است که کروبی اعلام کرده است. دادستان کل کشور در عین حال ماموران و زندانبانان را از این امر تبرئه کرد و اظهار داشت: در زندان‌ها به طور طبیعی افراد پر خطر و شرور نگهداری می‌شود که گاه این افراد شرور به زندانی‌های جوان‌تر تجاوز می‌کنند.
دادستان کل در حالی ماموران و زندانبان را از موضوع تجاوز به دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات تبرئه کرد که در روز 24 مرداد ماه پرویز سروری رییس کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان از برخورد قضایی با 12 تن از پرسنل نیروی انتظامی مرتبط با حوادث بازداشتگاه کهریزک خبر داده بود.
مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز در تاریخ 7مرداد ماه سال جاری در نامه‌ای به اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس مجلس خبرگان برای اولین بار به موضوع تجاوز در زندان‌ها اشاره کرد و نوشت: اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنان‌چه حتی اگر یک مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی که تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین می‌کند که روی بسیاری از حکومت‌های دیکتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد کرد.
کروبی در این نامه تاکید کرد: گمان نمی‌کنم زندانیان دوران ۱۵ساله مبارزات قبل از انقلاب که از افراد توده گرفته تا گروه‌های مسلح مبارز التقاطی تا اعضای نهضت آزادی و موتلفه و حزب ملل اسلامی که در زندان با هم زندگی کرده‌اند، دیده یا شنیده باشند.
رییس مجلس اصلاحات در خصوص تجاوزهای صورت گرفته شده در زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها نوشت: عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر