کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

ارزیابی مدرک تحصیلی مدیران متوقف شد

اخبار رسیده از وزرات علوم، از انحلال خاموش کمیته بررسی مدارک مدیران مستقر در این وزراتخانه حکایت دارد

پس از گذشت بیش از یک سال از صدور دستور رییس جمهور مبنی بر بررسی مدارک نحصیلی مدیران ارشد دولتی، اخبار رسیده از وزرات علوم، از انحلال خاموش کمیته بررسی مدارک مدیران مستقر در این وزراتخانه حکایت دارد.
وزیر علوم در این خصوص اعلام کرد که فقط مدارک برخی مدیران بررسی می شود و وزارتخانه متبوع وی،  اصل را بر براءت افراد گذشاته است.
کامران دانشجو، در پاسخ به مطرح شدن برخی ادعا‌ها در مورد جعلی بودن مدرک برخی از مدیران و روند پیگیری این موضوع، با لحنی خوشبینانه گفت: ما طبق نگاه و بینش اسلامی، همه مدیران را انسانهایی خوب، راستگو و درستکار می‌دانیم، مگر آن که عکس آن ثابت شود و در صورت دریافت گزارشی در این زمینه یا مشکوک شدن به کسی، مدرک تحصیلی وی بررسی خواهد شد.
وی در ادامه خطاب به رسانه‌ها، انتقادی را نیز مطرح کرد و گفت: ایراد شما این است که در این نوع مسائل به دنبال پیدا کردن تضادها هستید؛ در صورتی که اگر به دنبال هماهنگی باشید، بی شک موضوع برای ملت، مملکت و خود شما جذاب‌تر خواهد بود.
نامه ای که هیچ گاه اجرا نشد
محمود احمدی نژاد تابستان سال گذشته، در نامه ای به زاهدی وزیر علوم وقت دستور داده بود تا مدرک تحصیلی «برخی» از مدیران مورد ارزیابی قرار گیرد.
رییس جمهور در این نامه نوشته بود که «تعداد قلیلی از افراد در دوره مدیریت خود بدون رعایت ضوابط آموزشی و خارج از مقررات جاری در داخل و یا خارج از کشور مدرک تحصیلی اخذ و از عناوین و مزایای آن بهره‌ برده‌اند و همین، فرصت و بهانه لازم برای خدشه‌دار کردن حیثیت اکثریت قریب به اتفاق انسان‌های شریف و خدوم را فراهم آورده است.»
او در این نامه خواسته بود تا بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک، استفاده از بورس‌های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن به ویژه از سال‌های ۱۳۶۴ به بعد انجام شود.
در نامه احمدی نژاد اشاره ای به هیچ یک از مدیران جمهوری اسلامی که مدرک آنها باید مورد ارزیابی قرار گیرد، نشده و فقط آمده بود که مدرک «برخی» از آنها باید بررسی شود.
ارسال کپی مدارک
وزیر علوم دولت نهم با تشریح دلایل عدم موفقیت بررسی مدارک تحصیلی مدیران کشور گفته بود: «تنها 25 تا 30 درصد مدارک مدیران برای وزارت علوم ارسال شده که برخی مدارک ارسالی هم اصل مدرک (کپی اصل مدرک) نیستند که برای ارزیابی نمی توان از‌ آن ها استفاده کرد.»
محمد مهدی زاهدی درباره دلایل ناموفق بودن پروژه بررسی مدارک مدیران بر اساس دستور رئیس جمهوری در 6 شهریور ماه سال گذشته گفته بود: «اقدام لازم برای این کار صورت گرفته و اگر تا کنون نتایجی از آن استخراج نشده به دلیل ضعف وزارت علوم دولت نهم نبوده بلکه مدیران قوای 3گانه در ارسال مدارکشان کوتاهی کرده اند.»
وی ادامه داده بود: «وزارت علوم دولت نهم بر اساس دستور رئیس جمهوری از تمام دستگاه ها خواست آخرین مدرک مدیران خود را به وزارت علوم ارسال کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر