کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

بزرگداشت بهمن قبادی در فرانسه

فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» آخرین ساخته بهمن قبادی در 80 سینمای فرانسه اکران می‌شود و هم‌زمان با نمایش این فیلم، «فیلموتک پاریس» از این کارگردان ایرانی طی بزرگداشتی تجلیل می‌کند.

هم‌زمان با اکران فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره»در 80 سینمای فرانسه از دوم دی‌ماه 1388(23 دسامبر 2009) ،«فیلموتک پاریس» با نمایش 4 دیگر فیلم بلند این سینماگر ایرانی به نام‌های «زمانی برای مستی اسب‌ها»، «آوازهای سرزمین مادری‌ام»، «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» و «نیوه مانگ» از وی تجلیل می‌کند.

فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رسمی جشنواره جهانی کن در افتتاحیه نوعی نگاه به نمایش درآمد و توجه منتقدین بین‌المللی را به خود جلب نمود و جایزه ویژه هیئت داوران کن و هم‌چنین جایزه «فرانسوا شاله» را نیز بدست آورد.

بهمن قبادی روز پنج‌شنبه 19 آذرماه (10 دسامبر) برای نخستین نمایش این فیلم قبل از اکران عمومی که در سینمای بزرگی در مرکز پاریس برگزار می‌شود به همراه بازیگران و تعدادی از عوامل فیلم برای انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی در فرانسه حضور دارد.

این فیلمساز هم‌چنین در برنامه تجلیل از وی که در دوم دی‌ماه 1388(23 دسامبر 2009) در فیلموتک پاریس برگزار می‌شود حضور دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر