کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

واکنش عربستان به اظهارات متکی


وزارت خارجه عربستان به اظهارات دیروز منوچهر متکی  وزیر امور خارجه ایران مبنی بر دست داشتن ریاض در ربوده شدن شهرام امیری  تبعه ایرانی واکنش نشان داد.
اسامه نقلی، رییس بخش اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان به روزنامه الشرق‌الأوسط  گفت که عربستان هر سال پذیرای یک میلیون زائر ایرانی است و همانند سایر کشورها تحت نظارت هیئت‌های رسمی کشور خود هستند که در امر اسکان و ارتباطات آنان نظارت دارد.
وی افزود: پس از ناپدید شدن شهرام امیری در شهر مدینه، عربستان تمامی بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز مکه مکرمه و حتی محل سکونت او را بازرسی کرد اما هیچ مدرکی پیدا نشد و همین امر سوال‌های زیادی در رابطه با شرایط و چگونگی ناپدید شدن وی از محل هیئت ایرانی و ارتباطات وی ایجاد کرده است و ما این مطالب را به هیئت ایرانی و سفارت ایران ابلاغ کریم اما تاکنون پاسخ رسمی از تهران دریافت نکرده‌ایم.
الشرق‌الأوسط هم‌چنین به نقل از یک مسئول وزارت خارجه آمریکا نوشت که هیچ اطلاعاتی از امیری در دست نیست.
منوچهر متکی  وزیر خارجه ایران دیروز در نشست مطبوعاتی با همتای اماراتی خود در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که عربستان شهرام امیری را تحویل آمریکایی‌ها داده، با اشاره به ناپدید شدن شهرام امیری در پی سفرش به حج عمره، اظهار داشت: بسیار طبیعی است که ما از عربستان مشخص شدن وضعیت آقای امیری و بازگرداندنش به ایران را مطالبه کنیم.
وزیر خارجه با بیان این‌که بر اساس اسناد، مدارک و شواهدی که از مدت‌ها قبل اعلام کردیم آمریکایی‌ها در ربایش شهرام امیری دست داشتند و این کار توسط آنها انجام شد، تصریح کرد: مطالبه ما برای بازگشت آقای امیری به ایران از مسئولین و دولت آمریکا نیز هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر