کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

آیت‌الله خامنه‌ای: آرام باشید، مخالفان نابود خواهند شد

رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد شدید از 'اهانت' به عکس آیت‌الله خمینی، از هوادارانش خواست که آرامش خود را حفظ کنند و گفت که تشنج در سطح جامعه به مصلحت نیست.

آیت الله علی خامنه ای روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) در یک سخنرانی در تهران گفت که "مردم" و "دانشجویان" حق دارند که از اهانت به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی خشمگین شوند، اما باید آرامش خود را حفظ کنند.

او خطاب به کسانی که در روزهای اخیر به پاره شدن تصویر آیت الله خمینی واکنش نشان داده اند گفت: "کسانی که در مقابل شما قرار دارند، کسانی نیستند که ریشه داشته باشند و بتوانند در مقابل عظمت انقلاب مقاومت کنند".

آقای خامنه ای بر "الهی" بودن نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و با اشاره به یکی از آیات قرآن گفت: "خواهید دید که مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد".

در جریان تجمع های اعتراضی روز دانشجو و روزهای پس از آن تصاویری در اینترنت پخش شد که پاره شدن یا به آتش کشیده شدن پوسترهای آیت الله خمینی را نشان می داد.

تلویزیون حکومتی ایران هم در یکی از بخش های خبری خود تصاویری از یک عکس پاره شده بنیانگذار جمهوری اسلامی را روی زمین نشان داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت ایران، ضمن ابراز تردید در مورد اصالت تصاویر و همچنین با رد انتصاب اهانت به آیت الله خمینی به دانشجویان هوادار "جنبش سبز"، پخش بخشی این تصاویر از تلویزیون ایران را محکوم کردند.

اما اینک رهبر ایران، اهانت به تصویر نخستین رهبر جمهوری اسلامی را "گناه بزرگ" توصیف می کند و آن را مستقیما به طرفداران رهبران مخالفان دولت نسبت می دهد.

آیت الله خامنه ای گفته است که مسئولان و حافظان قانون در صورت لزوم با کسانی که این اقدام را کرده اند برخورد خواهند کرد، اما "دانشجویان" باید با پرهیز از درگیری، به شناسایی "منشاء فساد"، کسب اطلاع از ارتباطات مخالفان و مطلع کردن مسئولان اکتفا کنند.

رهبر ایران گفته است که به وجود آمدن اغتشاش و درگیری در سطح جامعه "خواست دشمن" است و محیط دانشگاه باید امن باشد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به مواردی از "فاصله گرفتن" یاران آیت الله خمینی از "انقلاب" و طرد آنها در گذشته، گفت که او تمایلی به دفع مخالفان ندارد، اما از نظر او گویا خود آنها اصرار دارند که از نظام فاصله بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر