کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

بیانیه محسن رضایی خطاب به ملت ایران

ملت بزرگ ایران، نخبگان سرافراز و دلسوزان انقلاب اسلامی
نا آرامی‌های پس از انتخابات زیان‌های جدی و هزینه‌های بزرگی بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است. ندانم کاری‌ها و ضعف مدیریت و قانون‌شکنی موجب شد که حوادث تلخ و ناراحت کننده‌ای بوجود آید.
امروز ادامه این نا آرامی‌ها به مرز خطرناکی رسیده است. اهانت به عکس امام به هر شکلی و توسط هر کسی که باشد نشان می‌دهد که ادامه این نا آرامی‌ها از مدیریت و رهبری خودی‌ها خارج شده و معلوم نیست که در آینده چه حوادثی از دل آن بیرون آید.
البته از قبل هم معلوم بود که چنین سرنوشتی در ادامه این اعتراضات خواهد بود. فعالان سیاسی ایران نشان داده‌اند جز در قالب ابزار و امکانات دولتی توان اداره اعتراضات خودجوش مردمی را ندارند، نمی‌توانند آن‌ها را مدیریت و رهبری کنند و دشمنان ملت ایران که از ابزار و امکانات بیشتری برخوردارند سوار موج اعتراضات می‌شوند.
دشمنان ملت ایران ممکن است فکر کنند که در اثر تفرقه‌ها و اختلافات داخلی موجود ملت ایران ضعیف شده است و بخواهند که فشارهای جدیدی را به ایران وارد کنند. اخباری که از اردوگاه آنان می‌رسد حکایت از چنین خیال خامی دارد، هرچند که ملت ایران از تحریم جدید و حمله اسراییل باکی ندارد ولی بهتر است که دشمنان برای خود و ما دردسری درست نکنند.
هم‌اکنون که ندای پرهیز از تفرقه و حفظ آرامش و امنیت از سوی رهبر انقلاب اسلامی برای بار دیگر بلند شده است باید با لبیک گفتن به ایشان قدرت ملت خود را به رخ آن‌ها بکشیم و ثابت کنیم که ما یک‌پارچه و منسجم هستیم.
عقلا و نخبگان نباید فرصت‌ها را از دست بدهند، از سکوت و تماشاچی بودن بیرون بیایند، میدان را از افراط گرایان بگیرند و دشمنان ملت ایران را ناامید سازند.
این اقدام می‌تواند با صدور اطلاعیه‌ها و یا شرکت گسترده همه اقشار در نماز جمعه این هفته و با دادن شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و نشان دادن اقتدار ملی و لبیک‌گویی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صورت گیرد.
این کار، دشمنان ملت ایران را به مسیر عقلانیت و رفتارهای مناسب می‌کشاند، از دادن علائم غلط و امیدوارکننده به آن‌ها جلوگیری می‌کند و از طرف دیگر افراط‌گرایان به حاشیه رانده شده و عقلانیت فضای کشور را پر خواهد کرد.
یکی دیگر از ابتکارات، می‌تواند اعلان وفاداری از سوی همه فعالان سیاسی ایران از آقای موسوی، خاتمی و کروبی گرفته تا ناطق‌نوری، هاشمی و مهدوی‌کنی و تا سران سه قوه به صورت دسته‌جمعی به آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری باشد که این هم می‌تواند در نماز جمعه این هفته و یا به هر شکلی که خود این آقایان قبول دارند صورت گیرد.
امروز صبح پیرمردی به من می‌گفت که شما به آقای موسوی و کروبی بگویید فرصت را از دست ندهند.
البته تاکید بر وحدت و پرهیز از تفرقه به معنای آن نیست که عدالت و پیگیری حقوق ملت، نظام و اشخاص زیر پا گذاشته شود. در فرصت‌های آینده وقت کافی برای پیگیری حقوق اشخاص وجود دارد ولی همیشه وحدت و انسجام بستر عدالت بوده است.
بدون وحدت نمی‌توانیم عدالت را تحقق ببخشیم، البته نباید بعداً به بهانه وحدت از عدالت گذشت ولی تا آن موقع فرصت‌های زیادی وجود دارد. کسانی که برای رسیدن به عدالت وحدت را زیر پا گذاشتند پشیمان شدند، وحدت و عدالت از هم جدا شدنی نیستند.
سرباز ملت ایران و رهبر انقلاب
محسن رضایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر