کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

هیات‌های مذهبی به امکانات پلیس مجهز می‌شوند

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با به‌كارگیری نیروهای بسیج برای ورود به هیات‌های مذهبی در ماه محرم گفت: بسیج و غیربسیج فرقی ندارد و با هماهنگی خود هیات‌ها این جوان‌ها معرفی می‌شوند و «امكانات و كاور در اختیارشان قرار می‌گیرد.»
پس از 16 آذر، این بار نوبت ایام مذهبی ماه محرم است که از هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های مخالف دولت و معترضان برای ادامه اعتراض‌‌ مدنی در این روزها، از مردم دعوت می‌کنند.
اما در دیگر سو، همانند دیگر مناسبت‌ها مانند 13 آبان و 16 آذر، تدابیر امنیتی برای کنترل تجمعات اعتراضی این روزها، در دست انجام است.
فرمانده نیروی انتظامی درباره برنامه‌های ناجا برای محرم و صفر، گفت: از بیرون هیات‌های مذهبی كسی را مامور نمی‌كنیم. نیروی انتظامی همچون گذشته امنیت را برقرار می‌كند و همیاران پلیس نیز در هیات‌های مذهبی به كار گرفته می‌شوند.
کمیته «بحران محرم» تشکیل نمی‌شود
صفرعلی براتلو، معاون سیاسی، امنیتی استانداری تهران درباره شایعه تشكیل ستاد بحران محرم در استانداری تهران، گفت که چنین ستادی در استانداری تشکیل نشده است.
وی در خصوص تمهیدات ویژه احتمالی برای ماه محرم، با توجه به حوادث پس از انتخابات، گفت: این مسائل ارتباطی با ماه محرم ندارد.
براتلو، سازمان تبلیغات اسلامی را متولی امر برگزاری عزاداری‌ها، معرفی کرد و گفت که «این نهاد كمیته‌ای را ویژه عزاداری‌های محرم تشكیل داده است كه در تعامل با سایر نهادها فعالیت می‌كند.»
معاون سیاسی استانداری تهران همچنین خاطرنشان کرد که از دو سال پیش، هیات‌های مذهبی در ایام محرم نماینده‌ای را به نیروی انتظامی معرفی کرده و این نیرو آموزش‌هایی را به آنها می‌دهد و درباره زمان و مسیر حركت هیات‌ها، برنامه‌ریزی می‌کنند.
امتحانات دانش‌آموزان در ایام محرم لغو نمی‌شود
وزیر آموزش و پرورش، خبر برگزارنشدن امتحانات دانش‌آموزان در ایام محرم كه پیشتر برخی از مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرده بودند را رد کرد.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: سیاست های وزارت آموزش و پرورش را وزیر این وزارتخانه اعلام می‌كند و هر كسی غیر از بنده این سیاست‌ها را اعلام كند، مورد تایید و قبول نیست.
پنج هزار شورای امر به معروف
بیش ازپنج هزار شورای امر به معروف در هیات‌های مذهبی، اصناف، ادارات و تشکل‌های دانش آموزی تشکیل شده است که با شعار «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» در ایام محرم فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام سید احمد زرگر، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر همزمان با هفت روز اول ماه محرم از 27 آذر تا سه دی ماه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
قرار است در روز هفتم هفته احیاء که با عنوان «ضابطان قضایی، بسیج و تذکر لسانی» نام‌گذاری شده است، از خانواده شهدای امر به معروف تجلیل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر