کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

آبروریزی‌ قمه‌زنی

در ایام عزاداری حضرت امام حسین عده‌ای از عزاداران «قمه» می‌زنند که از رفتارهای نادرست عزاداری است و پی‌آمدهای نامناسبی به ویژه در عرصه بین‌الملل دارد. بازتاب این صحنه‌ها به ویژه در سال‌های اخیر در رسانه‌های بین‌المللی، ماهواره‌ها و در مقابل چشم میلیون‌ها انسان در جهان به تبلیغاتی علیه شیعه تبدیل ‌شده است.


خبرگزاری کتاب گزارش داد:

ابراهیم ربانی، کارشناس ارتباط با مراکز علمی و فرهنگی موسسه بوستان کتاب، با اعلام خبر انتشار کتابی با عنوان «قمه‌زنی؛ آبروداری یا آبروریزی شیعه» به قلم محمود یزدانی، گفت: در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ـ‌ به ویژه عاشورا ـ عده کم‌شماری از عزاداران «قمه» می‌زنند که از رفتارهای نادرست عزاداری است و پی‌آمدهای نامناسبی به ویژه در عرصه بین‌الملل دارد. این رفتار در هیچ یک از منابع دینی و تألیفات اسلامی تأیید نشده است.

وی یکی از اهداف اصلی نگارش این اثر را مقابله با انجام این رفتار ناشایست دانست و گفت: بازتاب این صحنه‌ها به ویژه در سال‌های اخیر در رسانه‌های بین‌المللی، ماهواره‌ها و در مقابل چشم میلیون‌ها انسان در جهان به تبلیغاتی علیه شیعه تبدیل می‌شود.

ربانی با توجه به کمبود منابع مکتوب در این حوزه گفت: اثر حاضر، موضوع فوق را در فصل‌هایی با عناوین «موافقان و مخالفان قمه‌زنی»، «نظریات فقها در این‌ باره»، «تحلیل قمه‌زنی و نتایج آن»، «راهبرد دین در برخورد با اعمال تمسخرآمیز»، «دیدگاه دین درباره قمه‌زنی»، «بازتاب قمه‌زنی در رسانه‌های خبری و اینترنت»، «نظریات و فتاوا درباره قمه‌زنی و بازتاب آن» بررسی می‌کند.
نخستین چاپ کتاب «قمه زنی» از سوی موسسه بوستان کتاب در شمارگان 2000 نسخه، 140 صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودی روانه بازار نشر  می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر