کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای حذف کنکور تا سال 1390

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسات تشکیل شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر بررسی چگونگی حذف کنکور تا سال 1390 گفت: ما اعلام آمادگی خود را مبنی بر اجرای این قانون تا سال 1390 در این جلسات اعلام کردیم و از نظر ما هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت آموزش و پرورش برای قانون حذف کنکور و اظهارات مسئولان وزارت علوم مبنی برعدم توانایی آموزش و پرورش برای اجرای این قانون گفت: ما رسما اعلام کرده‌ایم که اگرکنکور باید تا سال 90 حذف شود مشکلی نداریم ولی جمع‌بندی جلسه این بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات لازم را تا سال 91 یا 92 در این زمینه انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تعیین تکلیف دانشگاه فرهنگیان که از سوی علیرضا علی احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش پیشنهاد شده بود گفت: دانشگاه فرهنگیان همان دانشگاه تربیت معلم است حالا هر اسمی که می خواهد داشته باشد.
این در حالی است که پیش از این وزیر آموزش و پرورش دولت نهم از تاسیس و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان خبر داده بود و اعلام نمود که کلیات آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.
حاجی بابایی با تاکید بر اینکه تربیت دانشجو بر عهده ما نیست، افزود: ما در این دانشگاه هم دانشجو می گیریم و هم با برگزاری کلاسهای تربیتی و 24 واحد دبیری و ضمن خدمت آنها را برای حضور در کلاس درس آماده می کنیم و قطعا به این دو شکل نیروهای آینده خود را جذب خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این باره تصریح کرد: انتخاب اسم برای این دانشگاه اصلا مهم نیست و دانشگاه تربیت معلم جزو همان تعریف دانشگاه فرهنگیان است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح تحول بنیادین که پیش از این اظهارات متناقضی از سوی وی درباره عدم تصویب آن در شورای عالی عنوان شده بود نیز گفت: کلیات و جزئیات این سند هنوز تصویب نشده است و به نظر بنده کار خوب علمی از سوی دوستان درباره این سند شکل گرفته است ولی ما می خواهیم به دنبال آن قانون اساسی آموزش و پرورش را بنویسیم.
حاجی بابایی با بیان اینکه قانون اساسی آموزش و پرورش همچون سند چشم انداز نظام باید مختصر و مفید باشد، افزود: فکر می کنم که با سرعت در روند تدوین این دو در آینده نزدیک آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب و سپس اجرا کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر