کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

تحقيق و تفحص از موسسه آیت‌الله خمینی

یک نماینده اصولگرای حامی دولت اعلام کرد که به‌زودی به همراه برخی از نمایندگان مجلس طرح تحقيق و تفحص از «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» را پیگیری خواهند کرد.
حمید رسایی، عضو كميسيون فرهنگی مجلس، به خبرگزاری فارس گفت: اين موسسه سالانه بيش از 10 ميليارد تومان اعتبارات دولتی دريافت می‌كند اما در مواقع حساس و بزنگاه‌ها نتوانسته از وظيفه خود يعنی حفاظت از انديشه‌های امام به‌درستی دفاع كند و نه تنها در برابر اين هجمه‌ها سكوت كرده بلكه به نفع جريانات ضد امام نيز وارد موضع‌گيری شده است.
این نماینده اصولگرای مجلس از موضع‌گیری‌های برخی از نزدیکان آیت‌الله خمینی از اصلاح‌طلبان انتقاد کرده و گفته است: به نظر می‌رسد يكی از اعضای بيت امام خمينی متاسفانه هم اكنون در دام فتنه گرفتار شده و با اين جريان همراهی می‌‌کند.
با توجه به سخنان رسایی، به‌نظر می‌رسد منظور او از یکی از اعضای بیت امام، حسن خمینی است که در جریان پس از انتخابات جنجالی کشور در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی‌نژاد شرکت نکرد و مراسم هرساله شب‌های قدر در آرامگاه آیت‌الله خمینی را لغو کرد.
نوک تیز حمله به حسن خمینی
درپی آزادی بازداشت‌شدگان پس از انتخابات که در اعتراض به نتیجه انتخابات بازداشت شده بودند، حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، به دیدن برخی از آنان رفت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است که رهبر انقلاب پس از انتخابات در دیدار با این «عضو بیت امام»، توصیه‌هایی به او کرده است.
از جزئیات دیدار حسن خمینی با آیت‌الله خامنه‌ای که 25 آبان برگزار شد، جزئیاتی منتشر نشده است.
حسن خمینی، نوه بنیانگزار انقلاب اسلامی، مدیریت عالی موسسه نشر آثار آیت‌الله خمینی را بر عهده دارد.
او در روزهای اخیر و در پی پخش تصویر پاره آیت‌الله خمینی از تلویزیون دولتی ایران، در این باره موضعی نگرفته و سخنی نگفته است. تا جایی که شایعه خروج او از کشور در رسانه‌های نزدیک به دولت مطرح شد. با این حال موسسه آیت‌الله خمینی، خروج حسن خمینی را تکذیب کرده است.
این سکوت رسانه‌ای نوه آیت‌الله خمینی، اعتراض حامیان دولت و مخالفان جریان اعتراض به انتخابات را در پی داشته است.
پس از آن‌که صداوسیما در اقدامی بی‌سابقه تصویر پاره‌شده آیت‌الله خمینی بر روی زمین را نشان داد، موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، در نامه‌ای خطاب به رییس صداوسیما، اعلام کرد «حرمت‌شکنی بی‌سابقه صداوسیما باعث تاسف است.»
«حمایت موسسه امام خمینی از سران آشوب»
رسایی در توصیف موسسه آیت‌الله خمینی، گفته است: موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی يكی از مجموعه‌هايی است كه دشمنان مطرود امام كه خون به دل ايشان و فرزندشان كردند، توانسته‌اند در آنجا نفوذ و منويات خود را در آنجا اجرايی كنند.
مجتبی ذوالنور، جانشین آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه، هم اعلام کرد که موسسه نشر آثار آیت‌الله خمینی به جایگاه تجمع منافقین تبدیل شده و «آنان از سران آشوب حمایت می‌کنند.»
موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی در زمان حیات بنیانگزار جمهوری اسلامی در سال 1367 و با هدف اعلام شده «جلوگیری از تحریف نوشته‌ها، ثبت سخنرانی‌ها و نامه‌های امام  خمینی و همچنين پاسخگويی به مراجعين و طالبان آثار»، به عنوان مركز رسمی جمع‌آوری و نگهداری اين اسناد و آثار تاسیس شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر