کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

مردان با حجاب، در حمایت از دانشجوی زندانی


پس از بازداشت مجید توکلی و انتشار عکس هایی از او با لباس و حجاب اسلامی زنانه، بسیاری از پسران و مردان هوادار جنبش سبز، روسری و چادر به سر کردند و عکس های خود را در اینترنت منتشر کردند.
هم اکنون شمار مجموعه عکس های مردان سبزپوش با حجاب برای حمایت از مجید توکلی در سایت های فیس بوک و وبلاگ‌ها در حال افزایش است.
به نظر می رسد پوسترهای چهره مجید توکلی با روسری در یک فضای سبز رنگ به یکی از نمادهای جنبش سبز درآید. رویدادی که پیش‌بینی آن برای بازداشت کنندگان توکلی ناممکن بود.
به نظر می‌رسد که این رویداد اجتماعی مدرن، یکی از جنجالی ترین رویدادهای جنبش سبز ایران شود.
مجید توکلی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) و از فعالان دانشجویی، روز ۱۶ آذر پس از سخنرانی در جمع دانشجویان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. توکلی از استبداد و مبارزه با آن و نقد صریح مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی سخن گفته بود.
اما یک روز پس از روز دانشجو، عکس های این دانشجوی معترض با لباس زنانه در سایت های حامی دولت و برخی روزنامه ها از جمله روزنامه جوان و ایران چاپ شد. این رسانه ها مدعی شدند که توکلی برای فرار و ترس از بازداشت با لباس مبدل و حجاب اسلامی قصد داشته از دانشگاه خارج شود.
از سوی دیگر، برخی منابع و شاهدان عینی می گویند که نیروهای امنیتی، توکلی را با ضرب و شتم و خشونت بازداشت کردند.
مجید توکلی روز ۲۱ آذر سال ۱۳۸۵، هنگامی که محمود احمدی نژاد به دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) رفت، به دلیل اعتراض به حضور وی بازداشت شد و ۱۵ ماه در زندان ماند.
وی همچنین برای بار دوم، پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شده بود.
توکلی از سوی معاون دادستان تهران به همکاری با سازمان مجاهدین خلق متهم شد و ۱۱۵ روز را در بازداشت انفرادی در بندهای ۲۰۴ و ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر