کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

تجری: گزارش علنی و بدون ذکر نام متهمان است

فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات از تلاش اعضای این کمیته برای قرائت گزارش نهایی آن در هفته پس از تعطیلات مجلس، خبر داد.
تجری، نماینده قصرشیرین با بیان این‌که گزارش کمیته ویژه آماده است، در پاسخ به سوالی که به نحوه قرائت این گزارش و علنی یا غیرعلنی بودن آن اشاره داشت، تصریح کرد: قرائت این گزارش حتما به شکل علنی است. چرا که در این گزارش چیزی وجود ندارد که لازم باشد آن را به صورت غیرعلنی قرائت کنیم.
نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش اخیر سازمان قضایی نیروهای مسلح که سه روز پیش منتشر شد، خاطرنشان کرد: این گزارش، بسیاری از مواردی را که لازم بود از سوی کمیته ویژه مجلس، اطلاع‌رسانی شود بیان کرد.
به گفته وی در گزارش کمیته ویژه پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، به شکل کلی به حادثه کهریزک اشاره شده است و در رابطه با تخلفات صورت گرفته در این بازداشتگاه نیز اشاره‌هایی وجود دارد.
تجری با بیان این‌که در این گزارش از هیچ‌کس اعم از بازداشت‌شدگان و متهمان فجایع کهریزک نامی برده نشده است، یادآور شد: از آن‌جایی که موارد اتهام و ذکر نام افراد در مقام تشخیص قاضی و مستلزم پیگیری قضایی است، در این گزارش به آن اشاره نشده و هیچ نامی ذکر نشده است.
به گفته نماینده قصر شیرین در حال حاضر دیگر نیازی به پیگیری‌های بیشتر کمیته ویژه نیست و دستگاه قضایی خود به شکل جدی به دنبال احقاق حقوق بازداشت‌شدگان است. بسیاری از دغدغه‌هایی که اساس وجودی تشکیل کمیته ویژه مجلس بود نیز رفع شده است.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اطلاع کمیته ویژه مجلس از آزادی قریب‌الوقوع بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، اضافه کرد: در حال حاضر از روند پرونده بازداشت‌شدگان و احتمال آزادی آنان اطلاع جدیدی ندارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر