کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

اعتراض استادان دانشکده فنی نسبت به وقایع اخیر

شورای اساتید پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به مناسبت وقایع 16 و 17 آذر در دانشگاه‌ها بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

در روزهای 16 و 17 آذرماه جاری، دانشگاه تهران و پردیس دانشکده‌های فنی بار دیگر شاهد وقایع بسیار ناگواری بود. در هر دو روز جمع کثیری که دانشجو یا کارمند دانشگاه تهران نبودند با عبور از درهای تحت مراقبت انتظامات وارد صحن دانشگاه شدند و مقابل ساختمان اصلی پردیس دانشکده‌های فنی تجمع کردند.

پیامد هجوم این عده در دو روز متوالی به داخل ساختمان پردیس فنی، ضرب و شتم دانشجویان، ارعاب و اذیت کارکنان و اساتید با پرتاب گاز اشک‌آور و آفریدن فضای آکنده از تشنج و رعب و وحشت بود.

این وقایع که در پی بی‌توجهی به رخدادهای تلخ حمله به دانشگاه و ساختمان دانشکده فنی در 24خرداد 88 و کوی دانشگاه در همان شب اتفاق می‌افتد، به تکرار غیرقابل باوری رسیده است و ورود افراد غیرمسئول به محوطه دانشگاه برای چندمین بار به مسامحه گرفته می‌شود. گویی‌که قرار است نابودی نظم و امنیت و انضباط، هتک حرمت دانشگاه، تخریب اموال عمومی و ایجاد محیط رعب و وحشت یک موضوع پیش پا افتاده تلقی شود.

با توجه به موارد مذکور شورای پردیس اعلام می‌دارد که این وقایع به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و علت اصلی بروز این اختلالات، تشنج‌ها و رخدادهای ناگوار صرفا ورود پرتعداد و غیرمسولانه افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه تهران به محیط مقدس دانشگاه است که مسئولیت آن علی‌القاعده با ریاست محترم و سایر مسئولین ذی‌ربط دانشگاه تهران می‌باشد.

بدیهی است عدم رسیدگی جدی به این امر و پیامدهای آن باعث تداوم به خطر افتادن امنیت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه شده و به صدمه دیدن جدی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و کاهش اعتبار علمی دانشگاه تهران می‌انجامد.
با در نظر گرفتن نکات فوق، شورای پردیس دانشکده‌های فنی ضمن سلب مسئولیت از عواقب بروز این وقایع اسفبار، خواهان حفظ نظم و حرمت دانشگاه، رعایت مقررا و تامین امنیت دانشگاهیان می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر