کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

درخواست موسوی و کروبی برای مجوز راهپیمایی

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالف دولت و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری، در اعتراض به پخش پاره شدن تصویر آیت‌الله خمینی از رسانه ملی کشور، از وزارت ارشاد مجوز راهپیمایی درخواست کرده‌اند.
براساس گزارش پارلمان نیوز، کروبی به سایت تغییر (پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی) گفته است که با میرحسین موسوی صحبت کرده و قرار شد برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای این چنینی، درخواست مجوز کنند.
کروبی تاکید کرد: برای راهپیمایی مسالمت‌آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیبی‌پذیری مردم، مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می‌کنیم.
دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته است «امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است. با این حال ما گزارش خود را در صورت موافقت یا مخالفت به مردم اعلام می‌کنیم.»
وی نمایش پاره شدن تصویر بنیانگزار انقلاب اسلامی از رسانه‌ی ملی را «مصداق تشویش اذهان عمومی» خواند و اعلام کرد که در موارد مشابه صدا و سیما عاقلانه رفتار کرد و مانع از انتشار تصاویر ساختار شکنانه بود.
کروبی تصریح کرده است «اما در این مورد گویی که یک توطئه از پیش تعیین شده صورت گرفته باشد، زیرا ناگاه مردم ایران عکس امام عزیزشان را پاره شده بر صفحه تلویزیون دیدند که رفتار بسیار مشکوک و عجیب بود.»
پس از آن‌که صداوسیما در برنامه 20:30 در روز 16 آذر (روز دانشجو) فیلم کوتاهی از اعتراض‌های دانشجویان و پاره شدن تصویر آیت‌الله خمینی به دست افراد نامشخص را نشان داد، برخی رسانه‌های حامی دولت اعلام کردند این اقدام «توسط اغتشاشگران حامی موسوی» انجام شده و برخی این اقدام را به دانشجویان معترض نسبت دادند.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر کشور، اهانت به تصویر بنیانگزار انقلاب اسلامی را گناهی بزرگ خواند و رهبران مخالف دولت و هواداران آنان را مسئول این اقدام معرفی کرد.
مخالفان و منتقدان دولت ازجمله محمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین، آیت‌الله صانعی، موسوی و کروبی ضمن محکوم کردن این اقدام صداوسیما، اتهام‌زنی به حامیان موسوی و دانشجویان را رد کردند.
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، هتک حرمت به تصوير آیت‌الله خمينی را اقدامی توطئه‌آميز خواند که عوامل اصلی آن توطئه‌افکنان هستند.
این استاد دانشگاه به پارلمان نیوز گفت: اين توطئه‌افکنان بدانند امام خمينی(ره) نماد ميثاق ملتی است که هرگز حاضر نيست به هيچ قيمت و در هيچ معامله‌ای چهره‌ نورانی او را وجه‌المصالحه قرار دهد.»
دعوت رضایی به وحدت برای «به حاشیه راندن افراط‌گرایان»
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی دیگر از نامزدهای انتخابات، نیز روز گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد و با اشاره به پاره کردن تصویر آیت‌الله خمینی، نسبت به ادامه ناآرامی‌ها در کشور هشدار داد.
رضایی که ستاد انتخاباتی‌اش پس از انتخابات بر اعتراض خود به نتیجه اعلام‌شده پافشاری کرد و سرانجام خود او «بنا به مصالحی» اعتراضش به شورای نگهبان را پس گرفت، در این بیانیه‌اش توصیه کرد: عقلا و نخبگان نباید فرصت‌ها را از دست بدهند، از سکوت و تماشاچی بودن بیرون بیایند، میدان را از افراط گرایان بگیرند و دشمنان ملت ایران را ناامید سازند.
رضایی برای «به حاشیه راندن افراط‌گرایان»، پیشنهاد داد: یکی دیگر از ابتکارات، می‌تواند اعلان وفاداری از سوی همه فعالان سیاسی ایران از آقای موسوی، خاتمی و کروبی گرفته تا ناطق نوری، هاشمی و مهدوی‌کنی و تا سران سه قوه به‌صورت دسته‌جمعی به آرمان‌های امام و مقام‌معظم رهبری باشد که این هم می‌تواند در نماز جمعه این هفته و یا به هر شکلی که خود این آقایان قبول دارند صورت گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر