کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

تصویب تشدید تحریم ایران در مجلس امریکا

مجلس نمایندگان امریکا پیش‌نویس طرح تحریم صادرات بنزین به ایران را با هدف زیر فشار گذاشتن ایران برای توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تهران تصویب کرد.
 این تحریم به باراک اوباما رییس جمهور امریکا این اختیاررا خواهد داد که شرکت‌هایی که محصولات پالایشی به ایران صادر می‌کنند یا در تولید و واردات بنزین به ایران کمک می‌کنند، از تجارت با آمریکا محروم کند.
مجلس نمایندگان آمریکا با 412 رای موافق در برابر 12 رای مخالف این لایحه را تصویب کرده است با این حال این لایحه برای اجرایی شدن باید در سنای امریکا نیز به تصویب برسد.
براساس این قانون، رییس‌جمهور امریکا ملزم خواهد بود شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را که هرگونه کالا، خدمات، فناوری یا اطلاعات منجر به تقویت تولید داخلی محصولات پالایشی در ایران صادر می‌کنند، تحریم کند.
براساس این قانون هم‌چنین شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کنند تحریم خواهند شد.
در این قانون هم‌چنین آمده است واشنگتن باید دیگر کشورها را به توقف سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران تشویق کند و تحریم‌هایی برضد بانک مرکزی ایران و دیگر نهادهای مالی این کشور تصویب کند.
هاوارد برمن، از تهیه‌کنندگان طرح تحریم فروشندگان بنزین به ایران می‌گوید هدف از این اقدام محدود کردن ایران در برنامه هسته‌ای است.
ران پال نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و از مخالفان طرح گفت تحریم‌ها مردم ایران را در برابر امریکا متحد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر