کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

صانعی: انسان‌های ظالم عکس امام را آتش زدند

آیت‌الله یوسف صانعی، مرجع تقلید شیعه، از پخش تلویزیونی فیلم پاره کردن تصویر آیت‌الله خمینی انتقاد کرد.
آیت‌الله صانعی گفته است: برخی‌ها وقتی به بن‌بست می‌رسند حتی از امام هم نمی‌گذرند و از امام سرمایه‌گذاری می‌کنند، انسان‌های ظالم عکس امام را آتش می‌زنند بعد می‌گویند کار دانشجویان بوده است درحالی‌که دانشجویان فدایی امام هستند و همه چیزشان را از امام دارند.
این مرجع تقلید منتقد دولت در دفاع از دانشجویان معترض به انتخابات تاکید کرده است که سخن بنیانگزار انقلاب مبنی بر این که «میزان رای ملت است» علت اعتراض دانشجویان است.
روز 16 آذر (روز دانشجو)، تلویزیون جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه فیلمی کوتاه را در برنامه خبری 20:30 پخش کرد که به‌نظر می‌رسید در تظاهرات روز دانشجو افرادی نامشخص عکس‌هایی از آیت‌الله خمینی را آتش زدند.
تحلیل‌گران گفته‌اند که فیلم آتش زدن و پاره کردن تصویر آیت‌الله خمینی کاملا ساختگی است زیرا در تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی چنین اقدامی سابقه نداشته و تنها برای ایجاد تفرقه در کشور است.
«فشارها را کم کنیم»
آیت‌الله صانعی در دیدار با اعضای كميته دانشجويی دبيرخانه حمايت از فلسطين مجلس شورای اسلامی گفته است: به مسئولان امر گوشزد کنید که اگر می‌خواهیم خدمتی به فلسطین و قدس شریف کنیم باید این فشارها را در داخل کم کنیم و یاران امام را به صحنه برگردانیم.
این مرجع تقلید توصیه است «زمانی می‌توانیم از مردم توقع داشته باشیم که در مسئله فلسطین بپاخیزند که در داخل کشور خودمان از کاربرد هر نوع خشونتی علیه مردم اجتناب ورزیم.»
گفتنی است در تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد، معترضان شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر‌دادند.
آیت‌الله صانعی گفته است: امروز فضا به‌گونه‌ای است که یاران امام نمی‌توانند راجع به مساله فلسطین حرف بزنند و اگر هم سخنی بگویند سخن آنان را قبول نمی‌کنند.
وی معتقد است: در این شرایط نباید یاران امام را تنها بگذاریم، بلکه هرچه دشمنان ویا انسان‌های قاصر دشمنی خود را با یاران امام بیشتر می‌کنند ما باید علاقه و حمایت خود را از یاران امام بیشتر کنیم خصوصا یارانی که وجودشان در جامعه کارساز است .
در ماه‌های پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری اسلامی «حذف یاران امام و اندیشه‌های امام» موضوعی است که نگرانی برخی علمای کشور را درپی داشته است.
آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، مرجع تقلید، چندی پیش با اشاره به «اعمال فشارهای نامعقول برای لغو مراسم احیای شب‌های رمضان در حرم امام»، هشدار داد: غایت این حرکات، برچیدن اندیشه‌های امام راحل و تهی کردن جمهوری اسلامی از اصول اصیل آن است.
آیت‌‌الله حسینعلی منتظری، مرجع تقلید و منتقد دولت، هم با محکوم کردن بازداشت افراد در مراسم دعای کمیل گفته بود: مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی که همان مردم‌سالاری است و امام راحل به آن اعتقاد داشتند، امروز نادیده گرفته شده و حق آزادی مردم رعایت نمی‌شود.
گفتنی است هم‌زمان با روز جهانی حقوق بشر، برخی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر ایران با حضور در منزل آیت‌الله منتظری تندیس حقوق بشر کانون را به او اهدا کردند.
آيت‌الله منتظری دادگاه‌های بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را «فرمایشی» و پخش مصاحبه‌ها را «غیرشرعی» عنوان کرد.
این مرجع تقلید منتقد دولت توصیه کرده است: تمكین به‏ ‏همه اصول قانون اساسی و به رسمیت شناختن حقوق ملت و عمل به آن‏، ‏بهترین راه برای نشان دادن حسن نیت حاكمیت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر