کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

«اگر می‌توانستند نظام ولایت فقیه را عوض می‌کردند»

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به کسانی که آنها را «سران فتنه» می‌خواند هشدار داد که «دستگاه قضایی به‌اندازه کافی از شما پرونده دارد» و خطاب به آنها تاکید کرد که «ملاطفت و مماشات نظام را حمل بر ندانستن و نفمهمیدن نکنید.»
صادق لاریجانی امروز چهارشنبه 25 آذر در همایش دادستان‌های سراسر کشور، همچنین خطاب به رهبران معترضان هشدار داد: این طور نیست که اگر شما به حقوق مردم تجاوز کردید دستگاه قضایی ساکت بماند.
رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های کشور گفت که «مسائل سیاسی بسیار پیچیده هستند» و افزود: درست است که قاضی نباید حکم سیاسی بدهد اما این به این معنا نیست که قضات سیاست ندانند زیرا برخی جرائم موضوع سیاسی دارند.
لاریجانی با اشاره به روز 16 آذر، رهبران معترضان را متهم کرد که «دانشجویان را تحریک می‌کنند که اگر 16 آذر نشد 17 آذر و اگر 17 آذر نشد، 18 آذر» و به آنها هشدار داد که «این چه نحوه برخورد با نظام است. »
وی سپس این اقدامات را هم‌ردیف کارهای منافقان در اوایل انقلاب دانست و گفت: بنده کاری به مقاصد اشخاص ندارم ولی در اوایل انقلاب هم منافقان، دانشجویان را به خیابان‌ها می‌آوردند.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرده است که «ما نمی‌توانیم ببینیم که در روزگار ما کسی اخلال در امنیت کند و سپس بگوییم که تظاهراتی و شعاری است.»
به باور وی، رهبران معترضان که مردم را به خیابان‌ها آوردند، بی‌شک اگر می‌توانستند نظام ولایت فقیه را هم عوض می‌کردند.
لاریجانی به سران فتنه هشدار داد که «در حال حاضر برخی از آنها جلوتر رفته و شعارهای اصیل انقلاب را هم عوض کرده‌اند» و تغییر شعار جمهوری اسلامی به «جمهوری ایرانی» را نمونه‌ای از این موارد عنوان کرد.
رئیس دستگاه قضا، تاکید کرد که برخورد با ظلم‌هایی که پس از انتخابات بر نظام رفته، بر عهده دستگاه قضایی است و در این زمینه به برخی حوادث از جمله برگزاری مراسم ترحیم برای سعیده پورآقایی که به برخی منابع خبری او را دختر شهید معرفی کرده بودند، اشاره کرد و گفت که «همین سران فتنه این اقدامات را انجام دادند.»
به نظر می‌رسد بیان چنین سخنانی از سوی بالاترین مسئول قضایی ایران، زمینه فشار و احتمال دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی که به‌عنوان رهبران معترضان شناخته می‌شوند را افزایش دهد، هرچند بازتاب این اقدام در سطح جامعه و درمیان معترضان برای جمهوری اسلامی و دولت احمدی‌نژاد نگران‌کننده است.
در جریان حوادث روز 16 آذر که تلویزیون ایران تصویر پاره‌شده آیت‌الله خمینی را به نمایش گذاشت و درپی آن حامیان دولت و رهبر جمهوری اسلامی این موضوع را به معترضان و رهبران آنها نسبت دادند، پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز، وابسته به حزب مشارکت ایران اسلامی، نسبت به احتمال دستگیری میرحسین موسوی هشدار داده بود.
این سایت نوشته بود که براساس اخبار رسیده از «منابع موثق» احتمال بازداشت میرحسین موسوی قوت گرفته است.
وب‌سایت کلمه، متعلق به آقای موسوی نیز در خبری نسبت به وقوع برخی اتفاقات «نامتعارف» در روزهای آینده هشدار داده و از مردم خواسته بود که هوشیار باشند.
روزنامه اصول‌گرای جوان وابسته به سپاه پاسداران در مقاله‌ای با عنوان «اگرموسوی دستگیر می‌شد»،‌ شرایط دستگیری موسوی در روزهای بعد از انتخابات را مناسب ندانسته و اذعان کرده است که نظام به خاطر جایگاه میرحسین موسوی در نزد افکار عمومی، نتوانسته او را دستگیر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر