کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

اتحادیه اروپا: مستقلا ایران را تحریم می‌کنیم

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کردند، در صورتی‌که با جامعه جهانی بر سر برنامه اتمی خود همکاری نکند از اقدام های شورای امنیت علیه تهران حمایت خواهند کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست روز سه‌‌شنبه خود در بروکسل با انتقاد از«خودداری ایران از گفت و گو بر سر برنامه اتمی‌اش»، خواستار اتخاذ «تدابیر مناسب» در قبال جمهوری اسلامی شدند.

در بیانیه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که قرار است در نشست سران کشورهای عضو این اتحادیه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مطرح شود، آمده است:  تداوم خودداری ایران از عمل به تعهدات بین‌المللی‌ خود و نیز عدم تمایل این کشور به انجام مذاکره بر سر برنامه اتمی‌اش مستلزم دریافت پاسخی صریح و نیز اتخاذ تدابیر مناسب است.

 وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرده‌اند، چنان‌چه ایران بر سر برنامه اتمی‌اش با جامعه جهانی همکاری نکند،  اتحادیه اروپا از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل(علیه ایران) حمایت خواهد کرد.

 میشاییل اشپیندلگر، وزیر امور خارجه اتریش، با اشاره به بیانیه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در باره مسئله اتمی ایران اظهار داشت، اتحادیه اروپا ابتدا در انتظار تصمیم شورای امنیت باقی می‌‌ماند، اما در صورتی‌که تدابیر اتخاذ شده از سوی این شورا کافی و موثر نبود، کشورهای اروپایی خود راساً تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر