کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

اژه‌ای: پیگیر شکایت نمایندگان علیه موسوی هستیم

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، اعلام کرد که دادستانی پیگیر شکایت نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی است.
اژه‌ای، در نخستين نشست مطبوعاتی خود پس از انتصاب در سمت دادستانی كل كشور، گفت: نوبت اول امضاها به دست ما رسيد و ما همان موارد را به اضافه موارد ديگری كه برخی اساتيد دانشگاه و جاهای ديگر تهيه كرده بودند و موردنظر خود دادستان كل هم بود برای دادستان تهران فرستاديم و دنبال پيگيری و تعقيب آن هستيم.
وی درمورد موضوع اغماض نسبت به افرادی كه بيانيه دادند و افراد را به حضور دعوت كردند و این که آیا این موضوع مشخصا موسوی، كروبی و فائزه هاشمی را هم شامل می‌شود، تاکید کرد: ما نسبت به هيچ‌كس نبايد اغماض كنيم و هر كس در هر رده‌ای كه بخواهد اقدامات ضدامنيتی و اخلال‌گرانه خود را انجام دهد، حتما با او برخورد می‌شود.
در آستانه روز 16 آذر، روز دانشجو، میرحسین موسوی، از معترضان به انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه خود اعلام کرد «حکومت به‌طور دائم بر این موضوع پافشاری می‌کند که نشان دهد مردم ساکت شده‌اند و تنها دانشجویان معترض باقی مانده‌اند.»
مهدی کروبی در مصاحبه با روزنامه لوموند از اعتراض دانشجویان در روز 16 آذر دفاع کرد و به مقام‌های کشور علیه سرکوب هشدار داد.
برخی از سایت‌های اینترنتی هم گزارش دادند که فائزه هاشمی در تظاهرات روز 16 آذر در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد حضور داشت.
اژه‌ای که در زمان اعلام نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سمت وزیر اطلاعات را بر عهده داشت، در ادامه نشست خبری خود هشدار داد: والدين مواظب باشند فرزندان‌شان فريب شعارهای دوپهلو و رسانه‌های بيگانه را نخورند و اگر فريب خوردند گله‌ای از كسی نداشته باشند.
این مقام کشور به افرادی که در اعتراض به دولت در تظاهرات شرکت می‌کنند، هشدار داد و اخطار کرد «به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه مهلت نخواهیم داد.»
گفتنی است روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران دوشنبه شب، 16 آذر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی انتظامی تهران «تعدادی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات غیرقانونی ۱۶ آذر» را بازداشت کرده است.
درخواست احضار مهدی هاشمی
دادستان تهران درمورد موضوع احضار مهدی هاشمی به دادگاه گفت: اگر اتهامی مطرح بود قطعا مجازات می‌شود و نظر، نظر قاضی است و بنده اگر قاضی باشم تخفيف هم نمی‌دهم.
اژه‌ای گفت: اگر اتهاماتی متوجه مهدی هاشمی است دادستان تهران بايد رسيدگی و احضار كند و از دادستان تهران می‌خواهيم و دنبال می‌كنيم كه اگر پرونده‌ای دست‌شان است رسيدگی كنند كه اگر اتهامی متوجه‌اش است احضار شود و اگر هم اتهامی نيست حرف تمام شود.
وی تاکید کرد «نبايد پايگاه‌ها، عنوان‌ها، عنوان شخص، پدر يا ساير بستگان به هيچ‌وجه مانع رسيدگی به اتهام شود و نبايد هيچ تفاوتی بكند و تفاوتی نمی‌كند.»
مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و پس از انتخابات هدف حملات گروه‌ها و رسانه‌های طرفدار احمدی‌نژاد قرار گرفته است.
وی عضو هیات امنا و رییس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد است که درحال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد.
رفسنجانی دو روز پیش از سخنان اژه‌ای، اعلام کرد که مهدی در حال گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و دخالت در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور خواهد یافت.
گفتنی است یکی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری در اعتراف خود در یکی از جلسه‌های گروهی دادگاه، مهدی هاشمی را به تلاش «برای تضعیف دولت، نهادهای قانونی کشور و القای تقلب و التهاب آفرینی در انتخابات» متهم ساخت.
دادستان کل کشور اعلام کرد که نباید در میان مردم شایع باشد که اتهاماتی متوجه فرزند رییس تشخیص مصلحت نظام است اما به آن رسیدگی نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر