کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

دیدار خانواده‌های زندانیان سیاسی با خاتمی

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی پس از انتخابات در دیدار با رییس دولت اصلاحات، ضمن تبریک عید غدیر، از آن‌چه در این چند ماه بر آنان رفته است با وی سخن گفتند و سیدمحمد خاتمی را از آخرین وضعیت عزیزان دربند خود آگاه ساختند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در این دیدار با تبریک عید سعید غدیر به حاضران و پیروان راستین امیرالمومین  گفت: معمولا در روزهایی چون عید غدیر و سایر اعیاد، با بسیاری از عزیزترین عزیزانمان که با آن‌ها سابقه همکاری و دوستی داشتیم و آن‌ها را خدمتگزاران خوب نظام و جامعه و اهل فکر و تدبیر و ایمان می‌دانستیم هم دیدار داشتیم و چهره خوب و مصمم آن‌ها را می‌دیدیم و افتخار می‌کردیم که نظام جمهوری اسلامی از این نیروهای مومن و مقاوم و مخلص برخوردار است اما امسال از دیدارشان محرومیم.
وی  با اشاره به مصادف شدن این دیدار هم‌زمان با عیدغدیر و 16آذر،غدیر را نماد، مظهر، خاستگاه و سرچشمه شیوه، منش و روشی عنوان کرد که ایرانیان در تاریخ انتخاب کردند که رهبر، نماد و الگوی آن امام علی است.
رییس دولت اصلاحات افزود: 16 آذر نیز روزی نمادین است، کمتر از 4 ماه بعد از کودتای ننگین آمریکایی در ایران اولین جرقه‌های اعتراض و حضور و زندگی را  در دانشگاه‌ها و دانشگاه تهران دیدیم و سه قطره خون مبارکی که بعدها می‌بایست جوشان شود و بصورت نهر خروشان در 22بهمن در بیاید و در صورت انقلاب اسلامی تجلی پیدا کند ریخته شد.
رییس بنیاد باران تصریح کرد: آن 3 قطره خون پیش‌پای نماینده قدرتی که در ایران کودتا کرده بود و بعدها اسنادش هم در آمد ریخته شد و نشان داد دانشگاه ما به نمایندگی از ملت ایران در مقابل استبداد و در مقابل حکومت کودتا و هم در مقابل سلطه بیگانه ایستاده است.
رییس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز تاسف از این‌که 16آذر امسال بر خلاف دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های اخیر امکان حضور و گپ و گفت با دانشجویان و شنیدن درد‌دل‌های متقابل فراهم نشد، گفت: امیدوارم بار دیگر در فضایی قرار بگیریم که 16 آذرها در فضایی آزاد و در حدی که قانون و نظام و مصلحت اجازه می‌دهد و اجازه داده و تامین کرده بتوانیم با آزادی این دیدارها و نشست‌ها و تجمع‌ها را داشته باشیم و در این تجمع‌ها و نشست‌ها دل‌هایمان را به هم نزدیک‌تر کنیم.
وی با اشاره به یکی از مصاحبه‌هایی که با حضرت امام خمینی در آستانه انقلاب انجام شد، اظهار داشت: در آن مصاحبه از امام راحل سئوال شد که این جمهوری اسلامی که شما می‌گویید چیست؟ امام فرمودند پاسخ روشن است، جمهوری به همان معنایی است که هعه عالم قبول دارند.
رییس بنیاد باران افزود: این دیدگاه امام راحل از آن جهت حائز اهمین است که که انقلاب ما برای تحمیل رژیمی که از بالا فقط از مردم اطاعت بخواهد نیست، بلکه متناسب با دستاوردی است که بشر در طول تاریخ داشته و هم‌چنین و آن ظرفیتی که اسلام دارد؛ این نظامی که عرضه می‌شود با این معیارها سازگار است که همان معیار مردم‌سالاری باشد که تجلی آن در جمهوری است و امام هم تاکید می‌کنند به همان معنایی که در دنیا هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر