کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

پاسخ دفتر هاشمی به پروژه «هاشمی‌ستیزی»

در پی اظهارات اخیر حمید روحانی، مورخ، در ارتباط با تاریخ انقلاب و شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتشار آن در یكی از روزنامه‌ها، دفتر رئیس مجلس خبرگان جوابیه‌ای را منتشر كرد.
متن این جوابیه پیش از این به روزنامه انتشاردهنده این اظهارات ارسال شده بود اما این روزنامه بنابراعلام دفتر هاشمی، از انتشار جوابیه خودداری کرده است.
دفتر هاشمی‌رفسنجانی در این جوابیه خطاب به حمید روحانی تاکید کرده است: از افرادی چون شما بیش از این انتظار است كه به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش نكشند.
در ادامه این جوابیه آمده است: اطلاع دارید كه پروژه «هاشمی‌ستیزی» با هدف نردبان‌سازی برای ستیز همه‌جانبه با حضور روحانیت در امور اجرایی و تقنینی چنان رندانه كلید خورده است كه شخصیت‌های روحانی چون شما را در این مسیر با خویش همراه می‌نماید تا با بلندگو قرار دادن برای بیان ما فی‌الضمیر، بنای قدرت خویش را رفیع و مستحكم سازند.
دفتر رئیس مجلس خبرگان همچنین خاطرنشان کرده است: توطئه‌گران كه سابقا ترور شخصیتی و فیزیكی شخصیت‌هایی چون دكتر بهشتی، دكتر باهنر، استاد مطهری، دكتر مفتح و حتی ترور فیزیكی ناتمام آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را آزمودند، خوب می‌دانند كه اگر تیر تهمت را بر كمان افرادی از سنخ آنان زه كنند، راه طولانی رسیدن به هدفشان را میانبر رفته‌اند.
در این جوابیه تاکید شده است: نگاهی از سر تامل به تیتر شدن سخنان انتقادی و غیرانتقادی بعضی از شخصیت‌های روحانی مجلس و دیگر نهادها و ارگان‌ها علیه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بعضی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، حكایت از عقبه بسیار خطرناک گردانندگان پروژه «روحانیت‌ستیزی» دارد كه در همین گذشته نه‌چندان دور رگه‌هایی از این پروژه را در اظهارات پالیزدار دیدید.
این جوابیه با اشاره به سخنان حمید روحانی مبنی بر حمایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از منافقین (مجاهدین خلق) در دوران مبارزه، خطاب به روحانی تاکید کرده است: این چیزی نیست كه شما كشف كرده باشید. این مطلب خیلی مفصل‌تر در خاطرات دوران مبارزه شخص ایشان آمده و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان بارها تكرار شده است.
دفتر هاشمی خطاب به حمید روحانی نوشته است: حمایت از سازمان مجاهدین خلق در سال‌های 52-1348، منحصر به چند نفری كه اسم برده‌اید، نیست. آن زمان بسیاری از پیشگامان مبارزه (جز معدودی) از آنها حمایت می‌كردند (حتی خود شما).
دفتر هاشمی: در تنگنای تندروی‌‌ها فرو غلطیده‌اید
دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نوشته است: سابقه ذهنی جامعه از آقای زیارتی (حجت‌الاسلام سید حمید روحانی)، فردی است كه حتی حاضر است مرحوم شریعتی را در جهت تقویت حوزه‌ها یكبار دیگر به مسلخ تاریخ ببرد، اما ناگهان در چرخش 180 درجه‌ای، شخصیت‌های انقلاب و زبرالحدیدهای نهضت امام خمینی (ره) را به مذبحی می‌برد كه سلاخان «دین ستیز» آن را برای استحاله انقلاب در بعضی از رسانه‌های مرموز بنا كرده‌اند.
و سپس خطاب به او خاطرنشان کرده است: باور این جمله به نقل از شما در رسانه‌ها سخت است كه «كسی که روزی مرد شماره دو خوانده می‌شد، وقتی دید كه مقام معظم رهبری در مقابل نفسانیات تسلیم نمی‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری نهم با سر و مغز زمین خورده.»
جوابیه خطاب به حمید روحانی، تصریح کرده است: شما كه مدعی در اختیار داشتن اسناد فراوان تاریخی هستید، آیا می‌توانید حتی یک سند برای این تهمت خویش ارائه نمایید كه «بزرگترین اشتباه جبران‌ناپذیر هاشمی تشویق بهتر جوانان مسلمان برای پیوست به سازمان مجاهدین (منافقین) بوده» است.
دفتر هاشمی پرسیده است:‌واقعا با چه قیاسی این جمله را می‌گویید كه «این‌كه هاشمی می‌گوید 50 سال با آیت‌الله خامنه‌ای رفیقم، از قدرت‌طلبی و خودخواهی منشا می‌گیرد» وآیا می‌توان سخنرانی 29 خرداد مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه درباره هاشمی رفسنجانی را آن‌گونه كه شما می‌گویید، برخاسته از خون دل دانست كه صراحتا می‌گوید «اختلاف من و آقای هاشمی یک توهم است» آیا این توهم شامل شما هم می‌شود؟
جوابیه دفترهاشمی می‌افزاید: اگرچه «فرو غلطیدن در لجن‌زار» از عبارات شما (حمید روحانی) در این سخنرانی است، اما آیا اندكی تامل می‌نمایید كه خدای نخواسته با سوار شدن بر توسن افراط و تفریط، القاعده‌وار در تنگناهای لجن‌زای تندروی‌‌ها فرو غلطیده‌اید؟
دفتر هاشمی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه در این سخنرانی، شما خواسته یا ان‌شاءالله ناخواسته توهینی دو سویه را نثار آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی كرده‌اید. مطمئنا معتقدین حقیقی به اصل ولایت فقیه سخنان سخیف چون «آلت دست بودن رهبر انقلاب» را هر چند در لوای تحلیل و تفسیر برنمی‌تابند.
در این جوابیه ابرازامیدواری شده است: امید آن‌كه برای خوشایند عده‌ای كه دیروز و امروزشان معلوم است و همه می‌دانیم برای فردای این مملكت چه خیال‌های شومی در سر دارند، آیینه تاریخ را بیش از این غبارآلود ننماییم كه اگر روزی خورشید حقیقت بر آن بتابد، پاسخی در پیشگاه خداوند نداشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر