کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

وزیر اطلاعات: کشور امن و آرام است

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات می‌گوید وضعیت عمومی امنیت کشور «بسیار خوب و مطلوب» است، اما وضعیت کنونی نظام را بحرانی‌تر از جنگ هشت ساله، ماجرای برکناری بنی صدر، قیام مسلحانه مجاهدین خلق، برکناری آیت‌الله منتظری و فعالیت جدایی طلبان ارزیابی کرده است.
وزیر اطلاعات می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی از خود تحمل نشان می دهد و این نشان دهنده ضعف نظام نیست.
وی گفت: یک مجموعه نظرسنجی دقیق که مورد تایید کشورهای خارجی نیز هست، نشان می دهد که پس از انتخابات بیش از ۸۰ درصد مردم، دقیقا همان تعدادی که در انتخابات شرکت کردند، وضعیت کشور را «امن و آرام» می دانند.
وزیر اطلاعات ادعا می‌کند که نتیجه این نظرسنجی توسط کشورهای دیگر تایید شده، در حالی که جمهوری اسلامی همواره اظهار نظر کشورهای خارجی درباره مسائل ایران را محکوم کرده است.
در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن، برخی گروه‌های سیاسی کشور خواهان نظارت بین‌المللی بر جریان برگزاری انتخابات شده بودند اما این پیشنهاد با واکنش تند مقام‌های کشور رو به رو شد.
تاکنون بسیاری آمار و نتایج نظرسنجی‌ها درباره مسائل ایران از جمله آزادی بیان و حقوق بشر توسط منابع خارجی منتشر شده، اما جمهوری اسلامی آنها را بی‌اساس خوانده است.
وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود گفته که برخی تلاش دارند نشان دهند در جمهوری اسلامی بحران وجود دارد. وی ادعای کرده که مردم ایران «در کمال آرامش» زندگی می‌کنند.
مصلحی وجود بحران را به دیگران نسبت داده و گفته است: همین آقا که این ادعا را دارد، خودش بحران دارد و می خواهد به کل جامعه نسبت دهد.
وزیر اطلاعات در همایشی با عنوان «واکاوی ریشه های فتنه بعد از انتخابات» در جمع ائمه جمعه و فرمانداران استان تهران، رهبران معترضان پس از انتخابات را «سران فتنه» خواند و گفت: با توجه به اطلاعات درون تیم‌های تحت نظر سران فتنه، متوجه شدیم كه آنها به دنبال ایجاد یک جنبش جدید اجتماعی هستند تا در نظام جمهوری اسلامی تغییر اساسی به وجود آورند.
وی با محکوم کردن «سران فتنه»، ادعا کرد که آنها «پیش از انتخابات زیر مجموعه‌های خود را به این انگلیس می فرستادند و هنوز هم این رفت و آمدها ادامه دارد.»
برخی تحلیلگران می‌گویند که در سخنان و اظهارنظرهای مقام‌های رسمی کشور ضد و نقیض‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها تلاش می‌کنند بر وجود بحران در کشور سرپوش بگذارند.
وزیر اطلاعات با وجود این که ادعا می‌کند کشور دچار بحران نیست، افزوده که هم اکنون نظام جمهوری اسلامی با «جنگ نرم تمام عیار» رو به رو است که با «جنگ هشت ساله، فتنه بنی صدر، قیام مسلحانه منافقین، فتنه منتظری، اقدامات گروه‌های تجزیه طلب» هم قابل مقایسه نیست.
از سوی دیگر، برخی گزارش‌های متفاوت نشان می‌دهد که اداره سیاسى نمایندگى ولى فقیه در سپاه پاسداران در یک گزارش ویژه گفته شرایط کنونی جمهورى اسلامى در مناطقی مانند لبنان، غزه، عراق و افغانستان مناسب نیست.
از خردادماه امسال تاکنون صدها معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده و ده‌ها نفر از آنها کشته شده‌اند. در طول شش ماه گذشته از انتخابات، معترضان در تظاهرات‌های ضد دولتی در روزهای قدس، دانش آموز و دانشجو شرکت کردند و نیروهای امنیتی، بسیج، پلیس ضدشورش و لباس شخصی‌ها به رفتار خشونت آمیز با مردم و به ویژه زنان محکوم شده‌اند.
ناظران می‌گویند که حاکمیت کشور از بحران مشروعیت و فراگیر شدن دامنه اعتراض‌ها بیمناک است و از همین رو به سرکوب خشونت‌بار معترضان دست زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر