کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

کروبی: اعمال خشونت چاره‌ساز مشکلات نیست

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی در دیدار با خانواده سعید لیلاز با ابراز تاسف از بازداشت افراد انقلابی گفت؛ در حال حاضر در درون خانواده ما یعنی خانواده انقلاب، کار به جایی رسیده که افرادی که در مناصب مختلف نظام، کار و خدمت می‌کردند، متاسفانه یا در بندند یا منزوی شده یا مورد تهمت و افترا و فحاشی قرار گرفته‌اند و این اتفاق بی‌سابقه‌یی است که در هیچ کجای دنیا وجود نداشته است.
وی در ادامه افزود؛ همه افرادی که زندانی سیاسی هستند و یا آن‌هایی که در بیرون هستند و مورد بی‌مهری، تهمت و افترا قرار دارند، همه به نوعی به جمهوری اسلامی خدمت کرده و زمانی نیز دارای سمت‌های مختلف کشوری و مطبوعاتی بوده‌اند، متاسفانه چنین بازداشت‌های گسترده‌یی در دنیا سابقه نداشته است.
دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد؛ از سال‌های گذشته من همواره نگران وقوع این اتفاقات بودم و از همان زمان، پس از امام که تنها فرد جناح چپ بودم که رییس قوه مقننه شد، این نگرانی در من وجود داشت. از این رو تلاش می‌کردم کار به این‌جا کشیده نشود.
رییس مجلس ششم اظهار داشت؛ معتقدم جریان‌های افراطی دو طرف در به وجود آمدن وضعیت فعلی دخیل بوده‌اند. به عبارتی اوضاع فعلی را بیش‌تر می‌توان به یک درگیری سخت خانوادگی تشبیه کرد. در دو طرف دعوا کسانی قرار دارند که هم انقلابی هستند و هم سابقه جبهه و جنگ دارند.
وی با بیان این‌که ان شاءالله این اختلافات حل شود، افزود؛ این سیاست قابل استمرار نیست و در صورت تداوم این وضعیت بی‌گمان عقلا و بزرگان قوم عکس‌العمل نشان خواهند داد زیرا سرکوب‌های تند نمی‌تواند چاره‌ساز مشکلات فعلی باشد و حتماً باید به سمت حل مشکلات قدم گذاشت.
کروبی در ادامه سخنانش تنها افرادی را که به دنبال منافع مادی خود هستند و قراردادهای نفتی یا بودجه‌های کلان را در اختیار دارند، از جمله موانع حل مناقشات و اختلافات فعلی عنوان کرده و افزود؛ اینان نمی‌خواهند مسائل کشور حل و فصل شود و متاسفانه باید گفت این قبیل افراد ابتکار عمل را در دست دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر