کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

خنثی شدن سوقصدی تروریستی در نیویورک



پلیس نیویورک در خودرویی که در میدان تایمز این شهر متوقف بود، بمبی کشف و خنثی کرد. هزاران رهگذر و گردشگر مجبور شدند این میدان را به سرعت ترک کنند. میدان تایمز یکی از جاذبه‌های گردشگری نیویورک به حساب می‌آید.

 

مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک صبح یکشنبه (۲ مه) در جریان کنفرانسی مطبوعاتی درخیابانی اعلام کرد که ماموران پلیس نیویورک احتمالا جلوی "حادثه‌ای بسیار خونین" را گرفته‌اند. او گفت که هنوز اطلاعی از عاملان این حادثه و اهداف آنها در دست نیست.
بلومبرگ در پاسخ به خبرنگاران گفت که این خودرو در ساعت ۳۰: ۱۸ به وقت محلی در میدان تایمز توقف کرده و به هنگام بازرسی پلیس موتور آن و نیز چراغ‌های خطرش روشن بوده است. شهردار نیویورک افزود که شماره این خودرو دزدی بوده و صاحب اصلی آن اعلام کرده که اطلاعی از این حادثه ندارد.
مواد منفجره در خودرو
پلیس نیویورک شنبه شب پس از برخورد با خودروی مشکوکی که از آن دود برمی‌خاست، تمامی میدان پرازدحام تایمز را از هزاران رهگذر و گردشگر خالی کرد. پلیس پس از بازرسی خودرو اعلام کرد که در آن سیلندرهای گاز پروپان، دو بشکه ۱۹ لیتری بنزین، دو ساعت که به باطری وصل بودند و کابل‌های الکتریکی به دست آمده است. در این خودرو همچنین ساکی سیاه رنگ، مخصوص حمل سلاح از طرف پلیس ضبط شده است. 
خودروی نیسان در میدان تایمز نیویورک جلوی بانک آمریکا توقف کرده بود. یک فروشنده دوره گرد ماموران پلیس را متوجه دودی کرد که از کارتنی در بخش پشتی این خودرو متصاعد بود. مامور پلیس در دم خواستار نیروهای کمکی شد.
فیلم های ویدئویی
ری کلی، رئیس پلیس نیویورک گزارش‌های موجود در مورد اولین فیلم‌های ویدئویی دوربین‌های مدار بسته که نشانگر خروج مردی از خودرو و گریز اوست، نادرست خواند. او گفت که یک دوربین مدار بسته این خودرو را در ساعت ۲۳: ۱۸ فیلمبرداری کرده، اما در زمان فیلم‌برداری راننده‌ای  در آن نبوده است.
رئیس پلیس نیویورک از مردم این شهر و همچنین گردشگران نیویورک خواست که افراد مشکوک را به ماموران پلیس معرفی کنند. توماس راسکین، کارشناس امنیتی آمریکا نیز از گردشگران درخواست کرد تا ویدئوهای خود را بازبینی کنند و دقت کنند که آیا در فیلم‌هایی که ضبط کرده‌اند، تصویری از این خودرو و سرنشین‌اش وجود دارد یا نه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر