کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

سال 1390، انتخابات مجلس و روزهای حساس برای اعتراضات






پروانه آبی







 



 در حالی وارد سال 1390 شدیم که اکثر ما در کنار خانواده های خود بودیم ، و این در حالی بود که بسیاری از شخصیت های محبوب جنبش نوروز را در حبس یا زندان به سر برده اند. امروز همگی ما دنبال راه های مختلفی برای اعتراض به این وضعیت هستم و یکی از این راه حل ها حضور خیابانی است . اما این حضور باید حساب شده و در روزهای مشخص و با اطلاع رسانی گسترده صورت بپذیرد. ما به مراتب شاهد بوده ایم که اطلاع رسانی راهپیمایی ها صرفا به اینترنت محدود بوده و اطلاع رسانی بیرون از محیط مجازی که اطلاع رسانی دهان به دهان است به کندی صورت می پذیرد و بسیاری که دسترسی به این محیط مجازی ندارند مخصوصا در شهرستان ها بعد از آن مطلع شده اند و نتوانسته اند در چنین جمع هایی حضور داشته باشند.


 



 


 

بنابراین بهتر است روزهای مهم برای اعتراض را همین امروز مشخص کنیم. البته لازم به ذکر است گاهی انتخاب روزی برای اعتراض آن هم به صورت ناگهانی بهتر جواب می دهد و شکی در این قضیه نیست چرا که باعث غافلگیر کردن حکومت می شود. اما در اینجا سعی داریم چند روز بسیار حساس را مورد توجه قرار دهم.

 


 

روزهای 22 و 25 خرداد ماه که همچنان روز اعتراضی ما بوده و اگر از امروز برای آن اطلاع رسانی کنیم بسیار بهتر است و روز مهم بعدی روز برگزاری انتخابات مجلس در سال 1390 می باشد. راهپیمایی در چنین روزی و حتی روزهای قبل و بعد از آن می تواند بسیار کارساز باشد و دست و پای دولت را برای برخورد خواهد بست، چرا که این اولین انتخابات بعد از 22 خرداد 88 خواهد بود و حضور رسانه های خارجی و تبلیغات دولتی برای برگزاری آن چشم گیر خواهد بود. اما روز انتخابات می تواند روز اصلی اعتراضات باشد. امروز که رهبران جنبش در حصر به سر می برند بهترین فرصت برای جنبش ایجاد شده است تا براساس خرد جمعی تصمیم گیری کنیم و یاد بگیریم که در آینده چگونه از آن بهتر استفاده کنیم.

 

ما باید از امروز برای 22 و 25 خرداد و روز انتخابات مجلس که در این یکی دو ماه مشخص می شود اطلاع رسانی کنیم که همه برای اعتراض به این وضعیت بیایند، حضور خانواده ها می تواند پشتوانه محکمی برای جوانان این مرز و بوم باشد،ما باید اگر در حد حضور و دیدار دوباره هم که شده بیاییم تا دوباره به رژیم بفهمانیم ما هم در کنار آقایان موسوی و کروبی همچنان ایستاده ایم و نمی گذاریم خون جوانان پایمال شود... درست است حضور خیابانی تنها کافی نیست اما یکی از راه ها برای نشان دادن اعتراض ما به جهانیان است.

 

امید است دوستانی که در فضای مجازی رسانه های خبری جنبش سبز را دارند این پیشنهاد را به نظرخواهی گذاشته تا ببینیم نتیجه عقل جمعی دوستان در مورد راهپیمایی در روزهای 22 و 25 خرداد و روز برگزاری انتخابات مجلس چه خواهد بود. با تشکر از تلاش صمیمانه همه دوستان سبزم در این دو سالی که گذشت .

و انتهای این قصه سرد و سپید همیشه سبز خواهد بود ... امید است سالی پربرکت در انتظار تمامی ما باشد.

 

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر