کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

احمدی نژاد: 'قدرت طلبی' ریشه حوادث اخیر است

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در واکنش به ماجرای "اهانت" به عکس آیت الله خمینی گفته است عده ای می خواهند با "سوء استفاده از فضای ملکوتی و انسانی ایران اسلامی عقده های استکبار و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران را بازگشایی کنند."

به گزارش ایرنا وی که در جلسه هیات دولت صحبت می کرد کسانی را که در جریان درگیری های اخیر گفته می شود عکس آیت الله خمینی را پاره کرده اند متهم به "قدرت طلبی" تعلق به "مسائل دنیوی" و پیگیری "آرزوهای سیاست های صهیونیستها" کرد.
محمود احمدی نژاد گفت: "اگر خفقان استکباری نباشد حتی مردم در اروپا نیز به عظمت و بزرگی امام خمینی اعتراف میکنند" و او به "همه بشریت تعلق دارد."

وی افزود: "ای کاش نبودیم ببینیم عده ای گستاخانه به امام خمینی تعرض کرده اند."
به گفته او اگر کسی چند ماه پیش می گفت این افراد با رمز عظمت ملت ایران مخالف و ایادی بیگانه هستند، برخی باور نمی کردند اما امروز این امر برای همه مشخص شده است.
آقای احمدی نژاد آمریکا را متهم به دخالت در امور ایران کرد اما گفت "سیاستمداران زورگو" باید خود را "اصلاح" کنند زیرا نمی توانند به ایران "آسیبی" برسانند.
این در حالیست که برخی چهره های مخالف دولت احمدی نژاد هواداران او را به پاره کردن عکس آیت الله خمینی و جنجال سازی متهم کرده اند.
دو رئیس جمهور پیشین ایران یعنی محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی ماجرای 'اهانت' به عکس آیت الله خمینی را محکوم کرده اند.
آقای هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) با انتشار اطلاعیه ای، اهانت به تصاویر آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای را محکوم کرده و نوشته است که این کار "از سوی هر کس و با هر هدفی که انجام یافته" سزاوار "تقبیح" است.
محمد خاتمی نیز گفته است: "امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم. نگوییم به نام انقلاب می زنیم و می کوبیم. نیاییم حرمت شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم با کسانی که آنها را نمی پسندیم برخورد تندتری انجام دهیم".
آقای خاتمی روز یکشنبه ۲۲ آذر گفت که اکثریت جامعه "امام و انقلاب" را قبول دارند و خواهان اجرای کامل قانون اساسی هستند.به این ترتیب به نظر می رسد که او تلویحا هواداران دولت را به "حرمت شکنی" علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی، به قصد متهم کردن مخالفان دولت و بهانه تراشی برای برخورد شدیدتر با آنها متهم کرده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز گفته است صحنه "موهن" پاره شدن عکس آیت الله خمینی که از صدا و سیمای ایران نیز پخش شد "مربوط به دانشجویان نمی شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر