کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

تنوع طلبی، عامل افزایش ازدواج موقت

مدیر فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: تحقیقات نشان می دهد که بی بندو باری و تنوع طلبی یکی از اصلی ترین دلایل افزایش پدیده ازدواج موقت است.
دکتر زهرا کاشانیها به بررسی دلایل افزایش ازدواجهای موقت در بین خانواده های ایرانی اشاره کرد و افزود: جدا از صیغه محرمیتی که جهت آشنایی زوجین جوان جاری می شود اغلب ازدواجهای موقت به دلیل بی بند و باری و تنوع طلبی افراد جامعه انجام می شود.
معاون مجتمع قضائی خانواده نیز مشکلات اقتصادی و نیاز به داشتن سرپرست مرد و همچنین مسائل عاطفی و جنسی را از اصلی ترین علل ازدواج موقت در ایران عنوان کرد.
این اظهارات در حالی از سوی کاشانیها مطرح می شود که پیش از این معاون مجتمع قضایی خانواده گفته بود: آمار ازدواجهای موقت ثبت شده در دفاتر ازدواج بسیار نادر است و اغلب بدون توجه به قانون ازدواج صیغه ای می کنند.
مهیندخت داوودی با بیان اینکه اغلب ازدواجهای موقت ثبت رسمی نمی شود به خبرنگار مهر گفته بود: هر نوع ازدواج باید به ثبت رسمی برسد اما متاسفانه در کشور ما اغلب ازدواجهای موقت در دفاتر ازدواج ثبت نمی شود.

دکتر کاشانیها بیشترین سنینی که به ازدواج موقت روی می آورند را بین 40 تا 58 سال عنوان کرد و افزود: بررسیها نشان می دهد اغلب این مردانی که به ازدواج موقت تن داده اند، پس از مدتی زن را بدون توجه به حق و حقوق زن رها می کنند و به زندگی اول خود بازمی گردند.
مدیر فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: تحقیقات در مورد زنان و مردانی که بدون ثبت رسمی به سمت ازدواج موقت می روند نشان می دهد اغلب این مردان همسر دار بوده و حتی مشکلی در زندگی خود ندارند اما فقط به دلیل تنوع طلبی به سراغ زن دیگری که فاقد موقعیت اجتماعی و سواد باشد، می روند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر