کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

«حرمت‌شکنی بی‌سابقه صداوسیما باعث تاسف است»

موسسه نشر آثار آیت‌الله خمینی پخش تلویزیونی فیلم پاره کردن تصویر بنیانگزار انقلاب اسلامی را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده است که در روز دانشجو «هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی گزارش نشده است.»
حمید انصاری، قام مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نوشته است: حرمت‌شکنی بی‌سابقه صدا و سیما در تنظیم تصاویر پخش شده باعث تاسف، تعجب و اعتراض جدی دوستداران امام راحل است.
انصاری در این نامه نوشته است: موضوع بدان‌گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده و با وجود آنکه در این روز بعضا شعارهای ساختارشکنانه دیگری، با کمال تاسف مطرح شده، اما هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی گزارش نشده است.
انصاری در این نامه تاکید کرده است: نکته حائز اهمیت آن است که هیچ‌ یک از شبکه‌های خارجی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در زمان حیات بنیانگزار جمهوری اسلامی در سال 1367 و با هدف اعلام شده «جلوگیری از تحریف نوشته‌ها، ثبت سخنرانی‌ها و نامه‌های آیت‌الله خمینی و همچنين پاسخگويی به مراجعين و طالبان آثار»، به عنوان مركز رسمی جمع‌آوری و نگهداری اين اسناد و آثار تاسیس شد.
پس از درگذشت بنیانگزار انقلاب اسلامی، احمد خمینی فرزند او، ریاست این نهاد را برعهده گرفت.
درحال حاضر تولیت این موسسه را حسن خمینی، فرزند احمد خمینی، و سرپرستی آن را محمد علی انصاری برعهده دارند و حمید انصاری قائم مقام این موسسه است.
در روز 16 آذر (روز دانشجو) تلویزیون جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه فیلمی کوتاه را در برنامه خبری 20:30 پخش کرد که در آن، افرادی نامشخص تصویر آیت‌الله خمینی را پاره می‌کنند و در بخشی از این فیلم تصویر پاره شده روی زمین افتاده است.
دفاع صداوسیما
در شرایطی که انتقاد از این اقدام صداوسیما بالا گرفته است، مشاور ریيس رسانه ملی و مديركل روابط عمومی صداوسيما، از واقعی بودن این تصاویر سخن گفته است.
براساس گزارش جهان نیوز، محمود عاطفی تاکید کرده است «اصل تصاوير مربوط به حرمت‌شكنی تصاوير امام خمينی(ره) توسط اغتشاشگران در صداوسيما موجود است و خلاف جوسازی برخی رسانه‌ها، هيچ كدام جعلی نيستند.»
مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت، با نوشتن نامه‌ای خطاب به ضرغامی، پخش فیلم پاره کردن تصویر آیت‌الله خمینی را «تصاویر مونتاژشده» و یک اقدام «برای تفرقه‌پراکنی و توهین به بنیانگزار انقلاب اسلامی» دانست.
گفتنی است حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه‌ای در اعتراض به آنچه «هتک حرمت به ساحت امام راحل در جريانات 16 آذر » دانسته، برگزاری دروس حوزه‌های علميه در روز شنبه را تعطیل کرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر