کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

«وزیر اطلاعات مروج اخبار دروغ شده است»

در واکنش به بازتاب خبری سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در برخی از رسانه‏‌های نزدیک به دولت، دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت جمهوری اسلامی توضیحاتی را منتشر کرد.

این واکنش در پاسخ به نحوه انعکاس خبری آن‌چه دفتر هاشمی رفسنجانی « بعضی از خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌های وابسته به یك جریان خاص در كشور» خوانده، منتشر شده است.

به گفته دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت تحریف رسانه‏‌های دولتی در خبررسانی، «تقریبا همه رسانه‌های معاند نظام اسلامی، با جعل و تحریف، اقدام به انتشار گزینشی آن كرده‏اند که حتی بر سخنرانی عالی‌ترین مسؤول امنیتی کشور نیز اثر گذاشته است.»

اشاره این جوابیه به سخنان وزیر اطلاعات در جمع طلاب حوزه علمیه قم است که ضمن استناد به خبرهای منتشر شده توسط رسانه‏‌های یاد شده اتهاماتی را در رابطه را هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است.

نمونه‌هایی از «تحریف» در خبرگزاری فارس

این جوابیه به طور خاص خبرگزاری فارس را مورد انتقاد قرار داده و از نمونه آنچه «تحریف» نامیده چندین مثال آورده است.

بطور مثال ظاهرا هاشمی رفسنجانی درخصوص نقش مردم در جبهه‌ها گفته: «اگر داوطلب‌های مردمی به میدان نمی‌آمدند، شك نكنید كه ارتش و سپاه نمی‌توانستند با آن همه دشمن بجنگند.» ولی خبرگزاری فارس نوشته كه: «اگر مردم نبودند، ارتش شكست می‌خورد.»

به نوشته جوابیه دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جمله كلمه «سپاه» عامدانه حذف شده تا نوعی كم‌توجهی به نقش سپاه از طرف فرماندهی جنگ القا شود كه می‌تواند كینه‌برانگیز باشد و از طرف دیگر كلمه «شكست» را آوردند تا نوعی ناكارآمدی ارتش نیز القا شود.

در ادامه جوابیه ضمن انتقاد به وزیر اطلاعات آمده: « متاسفانه وزیر اطلاعات خواسته یا نخواسته مروج اخبار دروغ شده‌اند و طرفه اینكه ایشان نیز با شرح و تفسیر اضافاتی به آن افزودند.»

دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار این بیانیه، متن کامل سخنان هاشمی رفسنجانی در جمع دانشجوریان مشهد را منتشر کرده است.

سخنرانی اخیر هاشمی رفسنجانی در مشهد

هاشمی رفسنجانی در سخنان خود در مشهد به وجود جریانی تندرو در جناح «به اصطلاح اصولگرا و محافظه‌كار» اشاره کرد و افزود که «آنها امروز هم هستند و هیچ وقت با فكر اعتدال موافق نبودند و هرگونه كه دلشان می‌خواست، عمل می‌كردند.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا سکوت کرده است گفت که همیشه ساکت نیست ولی شرایط کشور اجازه مطرح شدن برخی مسائل را به صورت باز نمی‏دهند چون این مساله از سوی برخی تحمل نمی‏شود و «عكس‌العمل‌ها هم به گونه‌ای است كه مفسده دارد.»

او در ادامه با اشاره با داستان غدیر و مشروعیت حکومت در صورتی که مردم آنرا بپذیرند به سخنان آیت الله خمینی در روزهای اول انقلاب اشاره کرد که گفته بود: اگر مردم جمع شوند، می‌توانیم كاری كنیم و اگر جمع نشوند، خودتان را اذیت نكنید، چون نمی‌توانیم كاری بكنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت اعتراض دانشجویان به مسئولان حکومتی در دانشگاه‌‏ها گفت: حكومت همه چیز را در دست دارد، پول، نیرو و رسانه دارد و بالاخره كسانی را دارد كه در مواقع لزوم در خیابان‌ها جمع شوند. بسیج و سپاه را هم دارد كه خودشان از متن مردم برخواسته‌اند. در آن طرف هم عده زیادی از مردم هستند. دانشجو، دانش‌آموز، استاد، معلم، مدیر، كارگر، كاسب، زن و مرد و ... كه بعضی‌ها ساكت و بعضی‌ها فعال هستند. این گونه كه به جایی نمی‌رسیم.

هاشمی تاکید کرد:اگر مبارزه میدانی، خیابانی و شعاری شود و خانم‌ها هم حضور داشته باشند، می‌دانیم كه وضع چگونه می‌شود. ولی اگر نظام بپذیرد و باز بگذارد كه همه بحث كنند، خیلی از مسایل حل می‌شود.

هاشمی رفسنجانی در این سخنرانی همچنین در اعتراض به عملکرد احمدی‏نژاد و سپاه پاسداران گفت: زندانی برای چه كسی در زندان است؟ دولت كه می‌گوید من نیستم. حتی می‌گوید: من نامه می‌نویسم كه زندانیان را آزاد كنید. سپاه كه می‌گوید: ما فقط فرمان می‌بریم. راست هم می‌گوید. چون نظامی‌های ما فرمانبرند. منتها فرمان را به گونه‌ای كه خودشان می‌خواهند، می‌برند و نه آن گونه كه رهبری و فرمانده می‌خواهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر