کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

اظهارات تند یزدی علیه موسوی، کروبی و هاشمی

آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر دوشنبه در دیدار مدیران گروه تبلیغ اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سخنانی به بررسی تحلیل حوادث پس از انتخابات و هم‌چنین مسائل جاری کشور پرداخت و با انتقاد از شعارهای انحرافی سرداده شده توسط برخی افراد و سکوت عده‌ای از شخصیت‌ها و کاندیداهای انتخابات در قبال این شعارها گفت: من نمی‌دانم سران فتنه که کم‌کم چهره‌هایشان برای مردم شناخته شده است چطور حاضرند این‌گونه مسائل را ببینند و چیزی نگویند.
دبیر مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن اغتشاشات پس از انتخابات و اصرار برخی افراد بر توطئه و فتنه‌افکنی گفت: نظام با هیچ‌کس شوخی ندارد و هر کس در برابر آن بایستد عقب‌زده می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر کسانی در داخل کشور با کمک دشمن خارجی بیایند و در خیابان‌ها شعار جمهوری ایرانی بدهند معنایش حذف اسلام و پایمال کردن خون شهدا و زحمات علما و مردم نیست؟
آیت‌الله یزدی با انتقاد از برخی شخصیت‌های روحانی اظهار داشت: من ناراحتم، شخصیتی که لباس روحانیت بر تن دارد، امروز به عنوان یک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شیخ اصلاحات هم می‌گویند، چه کسی این شخصیت را تزلزل داده است، در همین سفر اخیر وی به قم اگر از او مراقبت نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی برایش می‌افتاد.
سوابق فکری میرحسین موسوی معلوم است
وی با بیان این‌که مردم برای حکومت و انقلاب اسلامی خون دادند از عملکرد میرحسین موسوی به شدت انتقاد کرد و با اشاره به سوابق وی یادآور شد: ایشان چه افتخاری همراه خودش دارد؟ در دوره نخست‌وزیری همه می‌دانند وضعیت فکری‌اش چگونه بود.
وی هم‌چنین از اقدامات میرحسین موسوی پس از انتخابات به شدت انتقاد کرد و گفت: من چندین دفعه به وی گفتم شورای نگهبان بر اساس قوانین عمل کرده و در هیچ دوره‌ای جناحی عمل نکرده است شما چطور شورای نگهبان را متهم می‌کنید.
آیت‌الله یزدی خطاب به این افراد تاکید کرد: از مرکب شیطانی پیاده شوید و بیایید برای خدا علیه اسلام کاری نکنید و کنار بکشید. چطور حاضر می‌شوید شعار جمهوری ایرانی سر داده شود و بعد سکوت کنید.
به آقای هاشمی گفتم از رهبری فاصله گرفته‌اید
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از عملکرد آقای هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلت نظام بیان داشت: ایشان شخصیتی هستند که همه او را می‌شناسیم و خدمات زیادی هم داشته است اما فراز و نشیب‌های زندگی، هر لحظه خطرات زیادی را جلوی پای هر انسانی می‌گذارد و اگر در این حوادث به خدا پناه نبریم لغزش به سراغ ما خواهد آمد.
وی تصریح کرد: بنده در آخرین برخورد رسمی که در اجلاس اخیر خبرگان با آقای هاشمی داشتم به ایشان گفتم این تعابیری که دوستان به کار می‌برند مال مدرسه است، فاصله‌ای که الان شما در اثر نامه و برخوردتان با رهبری گرفته‌اید، از شما توقع داریم این فاصله را کم کنید و مثل گذشته باشید.
آیت‌الله یزدی اضافه کرد: به ایشان گفتم ما در تاریخ انقلاب افراد بسیار زیادی داشتیم که قبل از انقلاب مقامات عالیه داشتند اما بعد از انقلاب به عنوان یک روحانی ضدانقلاب در قم زندگی کرده و به عنوان مدافع حقوق بشر مجسم و تندیس کوروش جایزه می‌گیرد، این‌ها برای من و شما عبرت نیست.
دبیر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان دیروز رهبری تاکید کرد: من به ایشان (هاشمی) گفتم خبرگان از شما توقع دارد؛ ایشان گفتند من البته ادبیات شما را قبول ندارم اما ممکن است با ادبیات خودم مطالبی را در اجلاس خبرگان بیان کنم.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نطق‌کنندگان پیش از دستور اجلاس اخیر خبرگان هم به آقای هاشمی تذکر دادند که فاصله خود را با رهبری کم کند، حتی در دیدار اعضا خبرگان با مقام معظم رهبری که بنده به علت کسالت غایب بودم آقای هاشمی‌شاهرودی گلایه اعضای خبرگان از هاشمی‌رفسنجانی را پیش ایشان مطرح کردند.
آقای هاشمی شما چه کاره بودید؟
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری مقام معظم رهبری برای حفظ شخصیت آقای هاشمی بیان داشت: خود من چند بار در خصوص ایشان با رهبری صحبت کردم اما آقای هاشمی نماز جمعه که می‌خواند با گفتن این‌که در انتخابات تردید است همه چیز را خراب می‌کند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در هیچ دوره‌ای به اندازه انتخابات دهم شورای نگهبان برای استحکام آرا اقدام نکرده است، خطاب به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی شما چه کاره بودید که کمیته نظارت از آرا تشکیل دادید، شما عضو مجمع هستید.
آقای هاشمی می‌گفت پرونده کرباسچی به مجمع برود
وی یادآور شد: آقای هاشمی در زمان بررسی پرونده کرباسچی شهردار اسبق تهران نیز می‌گفت این پرونده معضل است، باید بدهند مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کند. در مجمع هم معلوم بود چه سرنوشتی در انتظار آن است.
آیت‌الله یزدی بررسی پرونده کرباسچی را یکی از تاریخی‌ترین محاکمات کشور دانست و با تاکید بر این نکته که دستگاه قضایی و نظام را نباید تضعیف کرد خاطر نشان ساخت: آقای هاشمی شما چرا قوه قضاییه را محکوم می‌کنید.
وی با اشاره به فرمایش رهبری که بنده با دفع مخالفم تصریح کرد: رهبری فرمودند من با دفع مخالفم اما اگر خودشان نخواهند چه کار می‌شود کرد، وقتی عده‌ای نمی‌خواهند در راهی بیایند که همه مردم در آن هستند چه کار می‌شود کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر